رئیس واحد محافل و مراسمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد
رئیس واحد محافل و مراسمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در برنامه‌های ارشادی اعتاب مقدس ایران اسلامی باید به برنامه‌های شاد توجه شود.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین زهیر ثباتی مقدم ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی کارگروه ارشاد و خانواده اعتاب مقدس ایران اسلامی در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران با اشاره به فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: باید کارگروه ارشاد و خانواده اعتاب مقدس ایران اسلامی فعالیت‌هایش زمان بندی شده باشد تا شاهد موفقیت‌های این کارگروه باشیم.

وی ادامه داد: زمان حضور زائرین در حرم حضرت معصومه(س) بین یک تا سه ساعت است و سعی کردیم که فضایی را فراهم کنیم تا زائرین سوالات خودشان را بپرسند.

رئیس واحد محافل و مراسمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: به دنبال این هستیم که زائرین از زیارت در حرم حضرت معصومه(س)، خاطره خوش پیدا کند، در این راستا رواق کودک در حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شد و در نهایت شهربازی معارفی در قالب معارف دین و بازی‌های عادی در این بارگاه برای کودکان به راه افتاد.

ثباتی مقدم با اشاره به برنامه‌های هنری در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: برنامه تئاتر خیابانی را در صحن جواد الائمه(ع) در این بارگاه مقدس اجرا کردیم که یک نوع ساختارشکنی بود.

وی ادامه داد: در برنامه‌های ارشاد اعتاب مقدس ایران اسلامی باید به برنامه‌های شاد هم توجه شود، در مسجد مقدس جمکران بستر برای داشتن خاطره خوب مشترک برای زائران فراهم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین حقیری در ادامه این جلسه با اشاره به خدمات مشاوره ای در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: خدمات مشاوره ای در این بارگاه مقدس به زائران داده می‌شود.

مسؤول امور مشاوره و تحکیم خانواده حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: باید آسیب شناسی در زمینه فعالیت فرهنگی اعتاب مقدس صورت بگیرد تا اولویت‌ها در این زمینه مشخص شوند، همچنین جابه جایی افراد فعال در سمت‌های مدیریتی در اعتاب مقدس نیز مناسب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های فرهنگی را نمی‌توان به صورت یکسان در اعتاب مقدس اجرا کرد، شرایط در هر کدام از این اعتاب متفاوت است، البته ایجاد شبکه در بین اعتاب یک کار ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار