مدیرکل امور مالیاتی استان قم مطرح کرد؛
مدیرکل امور مالیاتی استان قم از اختصاص ۷۲ میلیارد تومان سهم برای شهرداری قم از محل درآمدهای مالیاتی استان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، سهراب امدادی‌فرد در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به تلاش اداره کل مالیاتی برای تکریم مردم اظهار کرد: در سال ۹۵ اداره کل مالیاتی استان قم رتبه نخست تکریم ارباب رجوع را دریافت کرد و رضایت‌مندی مردم به صورت نسبی کسب شد.

وی با اشاره به اینکه مالیات نباید موجب فشار بر صاحبان صنایع و صنوف شود ادامه داد:

در حدود دو سال اخیر قسمت عمده اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل به صورت خوداظهاری و الکترونیکی از طریق مردم تأیید و مورد توافق قرار گرفته و رویکرد به اعتماد در این زمینه بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به درآمد مالیاتی ۵۷۲ میلیارد تومانی سال گذشته در قم اظهار کرد: از این مقدار ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داخل استان بود.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال بازنگری است اضافه کرد: به زودی در صحن علنی شاهد تصویب اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در استان قم در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی صورت گرفته گفت: هدف عمده این بخشودگی رفع کردن مشکلات تولید و حمایت از تولیدکنندگان در استان قم بود که در این مسیر از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کردیم.

امدادی فرد با اشاره به تعیین سهم شهرداری قم از مالیات بر ارزش افزوده توسط شورای برنامه‌ریزی اضافه کرد: به نظر می‌رسد می‌توانستیم سهم بهتری برای شهر قم در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ حدود ۱۰۷ میلیارد تومان عوارض از محل قانون ارزش افزوده به شهرداری‌های سطح استان پرداخت شده گفت: سهم شهرداری قم ۷۲ میلیارد تومان بوده که این سهم در سال ۹۵ به ۷۴ میلیارد تومان می‌رسید.

وی با درخواست از شورای اسلامی شهر قم برای نامگذاری یک خیابان یا میدان به نام مالیات اظهار کرد: اگر به مردم بگوییم که این بوستان یا خیابان با پول مالیات ساخته شده، انگیزه برای پرداخت مالیات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به مسئله مالیات سازمان‌های تابعه شهرداری ادامه داد: هر کاری در حوزه مالیات در چارچوب قانون انجام می‌شود اما نگاه ما این است که باید با شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت‌گزار در شهر همکاری لازم را داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار