استان قم با توجه به شرایط اقلیمی و بحران آب باید درزمینه مدیریت آب در کشور پایلوت باشد.
کد خبر: ۶۰۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، سید رحمت‌الله پریچهر امروز در نخستین جلسه ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی استان اظهار داشت: گلخانه‌ها نسبت به فضای باز با صرف آب کمتر در حدود 10 برابر محصول بیشتری را تولید می‌کنند.

مشاور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از وجود 12 هزار هکتار گلخانه در کشور خبر داد و افزود: سهم استان قم از این میزان 38 هزار هکتار است که با تسهیل روند مجوز می‌توانیم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب این بازار کنیم.

سپس پیمان معادی به ایجاد شرکت‌های هلدینگ کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: باید به مسئله بازار و تجارت نیز در کنار تولید محصولاتی باکیفیت بالا توجه شود تا بتوانیم سهم استان قم را در صادرات محصولات کشاورزی بالا ببریم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با تأکید بر این حقیقت که یک تولیدکننده خوب ممکن است یک تاجر خوب نباشد ادامه داد: در همه دنیا شرکت‌های هلدینگ برای عرضه محصولات کشاورزی به بازار مصرف نقش واسطه را بازی می‌کنند و نمی‌توانیم توقع داشته باشیم کشاورز خود در عرصه فروش محصول نیز کار کند.

سید محمدتقی سجادی در ادامه جلسه اظهار داشت: باید سرمایه‌گذاری دولت باهم فکری و مشارکت مردم همراه باشد تا مشکلات گذشته تکرار نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با توجه به بحران کم‌آبی در استان تصریح کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و کاهش درصد بارندگی در گلخانه‌ها بهتر می‌توانیم منابع آبی را مدیریت کنیم و گلخانه‌ها نسبت به فضای باز اقتصادی‌تر خواهند بود.

در پایان جلسه تورج همتی اظهار داشت: بیشترین سرانه مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی بوده و باید با توجه به مشکلات کم‌آبی استان این حوزه در مصرف منابع آبی به‌خوبی در استان مدیریت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تأکید کرد: استان قم درزمینهٔ مدیریت آب باید پایلوت باشد و در جهت مدیریت منابع آبی اداره محیط‌زیست آمادگی همکاری با شهرک‌های کشاورزی در استان را دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار