رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم:
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم گفت: قم در طول سالهای 85 تا 95 در برج سازی از رتبه 13 به 4 رسیده است، که هیچ سنخیتی با شرایط اقلیمی شهر ندارد.
کد خبر: ۶۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی امروز در نشست مسئله اقلیم در نظام شهرسازی در قم از سلسله نشست های عش آل محمد (ص) که از سوی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در سالن همایش ساختمان اقتصاد و دارایی برگزار شد، عنوان کرد: باید در جهت تناسب معماری و شرایط اقلیمی در قم نگاهی کلان و راهبردی داشت.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم افزود: قم در طول سالهای 85 تا 95 در برج سازی از رتبه 13 به 4 رسیده است که هیچ سنخیتی با شرایط اقلیمی این شهر ندارد.

وی بیان کرد: اثرات تخریبی در سالهای اخیر در محیط زیست قابل کتمان نیست و در علم و دانش همگام با حفظ اقلیم پیش نرفته ایم.

رضوی تصریح کرد: پیشرفت زیادی بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی قم صورت گرفته و ما را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

وی اظهار کرد: در بحث اقلیم از سال 1980 شرایط فعلی در خشکسالی پیش بینی شده بود و امروز همین وضعیت تا سال 2050 به مراتب بدتر از امروز پیش بینی می شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم خاطرنشان کرد: اثرات تخریب زیست محیطی در سالهای اخیر مشهود است و در شرایط بحرانی به سر می بریم.

وی گفت: ساخت و سازهای امروز هیچ تناسبی با شرایط اقلیمی و آب و هوایی قم ندارد و این مشکل گریبانگیر بسیاری از شهرسازی ها در کشور نیز است.

رضوی افزود: تا زمانی که مشکلات واقعی را نپذیریم نمی توانیم راهکاری علمی و راهبردی ارائه نمائیم متاسفانه هنوز در پذیرش واقعیت درمانده ایم.

وی بیان کرد: تشکل های مردمی باید زنگ خطر را دریابند و در رفع موانع و مشکلات زیست محیطی، دستگاههای دولتی را نیز همراه خود سازند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم یادآور شد: کمیته هایی در شورای برنامه ریزی استان برخی از چالش های زیست محیطی و اقلیمی را پیگیری می کند اما بدون مشارکت مردم این امر تحقق نمی پذیرد.

وی گفت: استفاده از سبک های نوین در معماری که تناسبی با فرهنگ بومی و اقلیمی ما ندارد مشکلاتی زیست محیطی فراروی قم نهاده است.

رضوی عنوان کرد: اگر به صورت علمی به علل مشکلات بپردازیم می توانیم راهکاری علمی در جهت برون رفت از دغدغه های زیست محیطی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی ظرفیت های علمی لازم را در بررسی و رفع بحران های زیست محیطی و همچنین معماری و شهرسازی دارد که باید بدان توجه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار