مدیرکل هواشناسی استان قم:
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: از نظر علمی، کاشت چمن برای ایجاد فضای سبز منسوخ شده است، و بسیاری از چمن‌های موجود در استان غیرقابل استفاده است.
کد خبر: ۶۰۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، یحیی زارع ظهر امروز در سلسله نشست‌های عش آل محمد(ص)، که با موضوع مساله اقلیم در نظام شهرسازی، در سالن همایش‌های اداره کل اقتصادودارایی استان قم برگزار شد، گفت: مساله اقلیم، بخصوص برای شهر قم از اصلی‌ترین موضوعات است.

زارع با اشاره به قدمت تاریخی استان قم، گفت: اینکه چه آینده ای در انتظار این شهر است، بسیار اهمیت دارد، اگر روح جمعی برای تغییر وجود نداشته باشد، با مشکلات عدیده ای برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان قم، اضافه کرد: استان قم، باید یک هوای معتدلی داشته باشد، ولی به دلیل همجواری با بیابان‌ها، از آب وهوای کویری برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به اهمیت توسعه پایدار، اضافه کرد: قطعاً محیط زیست واقلیم، نقش بسزایی دارد، و همچنین در مساله اقلیم موضوع انرژی را باید بسیار مورد توجه قرار دهیم.

یحیی زاده با اشاره به اهمیت سوخت‌های فسیلی، بیان کرد: این سوخت‌ها در ایران نقش اول را دارد، که این موضوع مشکل ساز است، سرانه مصرف انرژی در ایران حدود 2.5 برابر مصرف جهانی است.

وی با اشاره به آمار مصرف انرژی در کشور، اضافه کرد: شهرها باعث تولید 75 درصد دی اکسید کربن شده‌اند، که این باعث تغییر اقلیم می‌شود، که اگر در این برهه زمانی به خودمان نیاییم اتفاقی برای استان قم می افتد که قابل جبران نیست.

مدیر کل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت جزیره گرم که در قم اتفاق افتاده است، ادامه داد: این موضوع با احداث ساختمان‌های متراکم، که انرژی بسیاری برای گرم یا سرد کردن آن‌ها مورد نیاز است، ایجاد شده است، که استان قم قابلیت چنین تراکمی را ندارد.

زارع با اشاره به نیروگاه‌هایی که با سوخت فسیلی فعالیت می‌کنند ادامه داد: مردم قم نباید تهران را الگوی خود قرار دهند، موضوع ماشین‌های تک سرنشین، در تهران معضلی است که باعث ایجاد آلایندگی شده است، مردم قم نباید به تبعیت از تهران این کار را پیش بگیرند، باید از تهران درس بگیریم.

مدیرکل هواشناسی استان قم به فضای سبز موجود در استان اشاره کرد و گفت: از نظر علمی، چمن برای ایجاد فضای سبز منسوخ شده است، و بسیاری از چمن‌های موجود در استان غیرقابل استفاده است، برای بوجود آمدن چمن گازهای گلخانه ای ایجاد می‌شود، پس باید برای از بین بردن این موضوع و جلوگیری از ایجاد جزیره گرم، جایگزینی برای آن پیدا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار