آیت‌الله سبحانی تاکید کرد
یکی از مراجع تقلید با اشاره به لزوم توسعه کتابخانه‌ها برای افزایش دسترسی مردم به کتاب گفت: کتابخانه‌ها کانونی است که جاذبه دارد و جوان رابه سوی علم کشانده و از کارهای نادرست باز می‌دارد.
کد خبر: ۶۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 14 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه کتاب مساله‌ای ضروری در زندگی انسان است گفت: ملت متمدن ملتی هستند که دارای کتاب بوده و کتابخوان هستند؛ کتاب‌ها در کتابخانه‌ها نباید خاک بخورد چراکه پیشرفت علم و دانش از طریق کتاب و امثالهم است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در خصوص اهمیت کتاب اظهار کرد: پیامبر می‌فرماید «سه چیز است که پرده‌ها را کنار زده و به خدا می‌رساند که نخستین آن صدای قلم دانشمندان است» پس هرچقدر ما بتوانیم تولید علم کنیم و کتاب منتشر کرده و همه نسبت به خواندن آنها اهتمام داشته باشند، هم تمدن را رشد دادیم هم از فساد کاسته و مشکلات را حل کرده‌ایم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه کتابخوان کردن جوانان بیکار آنها را از فساد دور می‌کند افزود: یکی از راه‌های مهار جوانان این است که در آنها روح کتابخوانی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه کتابخانه‌ها برای افزایش دسترسی مردم به کتاب گفت: کتابخانه‌ها کانونی است که جاذبه دارد و جوان رابه سوی علم کشانده و از کارهای نادرست باز می‌دارد.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه مسلمانان از ابتدا نسبت به احداث کتابخانه‌ها اهتمام داشته‌اند افزود: به همین خاطر است که امروز شاهدیم کتابخانه‌های قدیمی بسیاری در جامعه اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما وارث تمدن غنی در حوزه کتابخوانی هستیم افزود: نباید اجازه دهیم منابع غنی‌ای از کتاب که ما دراختیار داریم غارت شود. کتابخانه‌ها در ابتدا ثروت ما را حفظ کرده و برای جوان علم و تقوا را به دنبال دارد؛ البته هر کتابی نباید در اختیار هر فردی باشد.

این مرجع تقلید گفت: در داروخانه وقتی مراجعه می‌کنیم هر دارویی در اختیار هر کسی قرار نمی‌گیرد؛ در کتابخانه نیز همینگونه است و باید دقت شود که هر کتابی در اختیار جوانان قرار نگیرد و کتابداران نسبت به ماهیت کتب آگاه باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار