آیت الله حسینی بوشهری:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: بخش قابل توجهی از رسالت رسولان الهی و مبلغان دین خدا به سعه‌صدر باز می‌گردد و داشتن سعه صدر از ضروریات تبلیغ است.
کد خبر: ۶۰۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 14 May 2018

 

به گزازش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در همایش مبلغین ماه رمضان در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی قم بیان کرد: تبلیغ به معنای یک حرکت به منظور رساندن پیام دین الهی به جامعه است.

وی افزود: این پیام‌رسانی کار آسانی نیست، حضرت موسی که رسول خدا و مبلغ دین خداوند است خاضعانه از خداوند می‌خواهد که به دلیل سنگینی کار بلیغ، به او سعه صدر و صبر اعطا کند و کار را برای اوآسان سازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار کرد: عده ای ساده، روان و بدون استفاده از اصطلاحات پیچیده تبلیغ می‌کنند ولی در نتیجه، موفق هستند، ولی بعضی مبلغین با استفاده از کلمات پیچیده و راه های اصولی موفق نمی‌شوند و تبلیغ آنان ثمری ندارد؛ این به دلیل این است که عنایت الهی باید درآن تبلیغ وجود داشته باشد تا آن کار، ثمره داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت سعه‌صدر در تبلیغ، ادامه داد: بخش قابل توجهی از رسالت رسولان الهی و مبلغان دین خدا به سعه‌صدر باز می‌گردد و داشتن سعه صدر از ضروریات تبلیغ است؛ اگر مبلغ بدخلقی کند و رابطه خوب با مردم نداشته باشد، قطعا قدرت جذب خود را از دست می‌دهد و موفق نمی‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مبلغین باید توجه داشته باشند که باید در تبلیغ خود، پیام خدا و اهل بیت را منتقل کنند و نظرات شخصی خود را در تبلیغ اعمال نکنند؛ ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی است که به مسائل احکام و تفسیر قرآن پرداخته شود و تاثیر گذاری این مطالب در این ماه بیشتر است.

 وی افزود: مبلغی موفق است که متناسب با نیاز های مردم صحبت کند؛ آنچه مردم‌میخواهند باید در اختیارشان قرار دهیم و در مورد آن صحبت کنیم تا نیازهایشان برآورده شود؛ همچنین گاهی مبلغ نیاز نیست صحبتی کند و همین که کنار مشکلات مردم باشد و مشکلاتشان را درک کند و در صدد رفع آن باشد، بسیار اثرگذار تر است.

 امام جمعه موقت خود با بیان اینکه عزت نفس از ویژگی های یک مبلغ خوب است، عنوان کرد: مبلغین باید از شیوه مناسب و روش‌مند برای تبلیغ خود استفاده کنند و متناسب با مخاطب خود، مباحث را مطرح کنند؛ امروز در دنیا جنگ اول، جنگ تبلیغاتی است و با شبکه های مجازی و تبلیغات بر‌مردم اثرگذاری دارند و ما نیز باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مبلغ باید علاوه بر دانش سرشار و آشنایی با شیوه تبلیغ، خداترس باشد و خود به آنچه که می‌گوید عمل کند؛ مبلغ باید حرفی را بزند که خداوند خرسند باشد نه اینکه برای خشنودی دیگران، حرفی را مطرح کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار