آیت الله سعیدی:
امام جمعه قم گفت: زکات یکی از ضروریات دین و مورد قبول ادیان دیگر است ولی متأسفانه عده‌ای زکات را به سخره گرفته‌اند و شبهه ایجاد می‌کنند که باید آن‌ها را پاسخ داد.
کد خبر: ۶۰۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه شورای زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تشکر از احیاگران زکات، اظهار داشت: احیای زکات در جامعه برطرف کننده بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افراد و دستگاه‌هایی که در جلسات موظف به انجام کار می‌شوند باید پیگیر مسائل شوند، عنوان کرد: باید بر روی کارهایی که از قبل تجربه شده تاکید بیشتری صورت گیرد، مگر اینکه این امور موجب به حاشیه رفتن اصل مسئله شود.

امام جمعه قم ادامه داد: اگر آنچه شارع مقدس تشریح کرده به کنار رود، مسائل حاشیه‌ای رشد می‌کند و موجب به وجود آمدن بدعت‌ها می‌شود.

وی به بخش زکات فطره اشاره و با ضروری دانستن تشویق مردم به ادای آن خاطرنشان کرد: پرداخت زکات با رغبت خود مردم بسیار مهم است و آثار بسیاری دارد که باید این مسئله در برنامه ریزی‌های ستاد زکات مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در قرآن کریم پیرامون زکات ۵۹ آیه اما در رابطه با خمس فقط یک آیه وجود دارد، عنوان کرد: موارد مصرف زکات فراوان است ولی خمس فقط در دو بخش تقسیم می‌شود به همین دلیل در قرآن کریم پیرامون زکات ۵۹ آیه وارد شده است.

وی به تفاوت‌های زکات و مالیات اشاره و خاطرنشان کرد: مالیات حقی شهروندی است یعنی هر فردی در شهری که زندگی می‌کند باید مبلغی را طبق قانون حکومت پرداخت کند، اما زکات دارای ماهیت متفاوت و امری الهی است.

وی با ضروری دانستن شبهه زدایی در عرصه زکات، ادامه داد: زکات یکی از ضروریات دین و مورد قبول ادیان دیگر است ولی متأسفانه عده‌ای زکات را به سخره گرفته‌اند و چنین شبهه ایجاد می‌کنند که حال که پرداخت مالیات در کشور وجود دارد دیگر نیاز به بپرداخت زکات نیست؛ این انحراف است که باید جلوی آن را گرفت و شبهات پیرامون آن را نیز پاسخ داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار