رئیس سازمان صنعت و تجارت قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از بین 46 پرونده واحدهای تولیدی و صنعتی که به بانک ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید معرفی شده بود 29 مورد آن تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۶۰۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 13 May 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری قم اظهار داشت: 17 پرونده باقی مانده در بخش صنعت به ارزش 445 میلیارد ریال نیز هنوز در بانک ها باز است که احتمال پرداخت وجود دارد تا موارد با رابطان بانک ها و متقاضیان دریافت تسهیلات بررسی شود.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید استان قم سال 96 اظهار داشت: 496 پرونده در بخش صنعت و معدن و کشاورزی به ارزش 255 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی گفت: سال گذشته در بخش پرداخت های مستقیم تسهیلات با 302 پرونده با 363 میلیارد تومان، رتبه 13 در کشور را کسب کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید (انتقالی از سال 95) که در سال 96 پرداخت شد 17 پرونده به ارزش 27 میلیاد تومان بوده است، همچنین وضعیت پرداخت تسهیلات تجمیعی قم در سال 96، 819 پرونده به ارزش 693 میلیارد تومان بود.
2
هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که 94 درصد به بخش صنایع کوچک اختصاص یافته است؛ از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است.

سیجانی همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای مستقر در منطقه نیزار قم گفت: این واحدها باید تا هفته آینده یک مدل مدیریتی واحد را به دفتر معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری پیشنهاد و اعلام کنند تا موارد به صورت جامع پیگیری شود.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه های خدمات رسان استان هر گونه خدمت درخواستی از واحدها و طرح های مستقر در منطقه نیزار (بویژه امکانات زیربنایی) را به شورای پهنه صنعتی نیزار ارجاع کنند تا بعد از موافقت شورا نسبت به ارائه خدمت به متقاضی اقدام شود.

منطقه نیزار استان قم در مسیر جاده قم به دلیجان و در فاصله 25 کیلومتری سلفچگان و 35 کیلومتری دلیجان مابین 2 ناحیه کوهستانی و مرتفع قرار گرفته که وجود رودخانه قمرود در خط القعر این 2 ناحیه کوهستانی منطقه نیزار را به 2 بخش صنعتی و مسکونی در 2 طرف رودخانه تقسیم کرده است. سمت راست رودخانه جهت اجرای طرح های صنعتی در نظر گرفته شده است و بزرگ‌ترین کارخانه فولاد بخش خصوصی در آن واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار