مدیرکل هواشناسی استان قم مطرح کرد
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: میزان بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 25 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۶۰۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 13 May 2018

به گزارش تابناک قم،یحیی زارع با اشاره به وضعیت بارندگی در استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون 103 میلی متر بارندگی در استان داشتیم، در سال گذشته در مدت مشابه 170 میلی متر بارش باران در قم رخ داده بود، میانگین بلندمدت بارش در استان در این مدت 139 میلی متر بود.

وی ادامه داد: میانگین بلندمدت بارش باران در استان قم در سال زراعی از ابتدای مهرماه تا پایان شهریورماه حدود 159 میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: میزان بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 25 درصد کاهش داشت.

زارع با اشاره به ادامه روند بارش باران در استان قم اظهار کرد: طی هفته جاری در عصرها و شب‌ها شاهد بارش باران به صورت رگباری در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: استان قم در سال زراعی جاری در زمینه میزان بارش باران رتبه 15 کشور را دارد، در این مدت بدترین وضعیت بارش باران در کشور در استان سیستان و بلوچستان و بهترین وضعیت بارش باران در کشور در استان آذربایجان غربی بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری وضعیت بارش باران در استان‌های شمال غربی بهتر از بقیه استان‌ها و وضعیت بارش باران در استان‌های جنوب شرقی بدترین از بقیه استان‌های کشور و وضعیت بارش باران در استان‌های مرکزی کشور هم بینابین بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار