رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مجموع تسهیلات پرداختی سیستم بانکی استان قم به بخش تولید در سال گذشته 693 میلیارد تومان است که رتبه استان در این زمینه در کشور 15 بود.
کد خبر: ۶۰۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 13 May 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ارائه خدمات به واحدهای صنعتی در منطقه نیزار اظهار کرد: دستگاه‌های خدمت رسان باید هر گونه خدمت درخواستی از واحدها و طرح‌های مستقر در منطقه نیزار به ویژه امکانات زیربنایی را به شورای پهنه صنعتی نیزار ارجاع کرده و بعد از موافقت شورا نسبت به ارائه خدمات به متقاضی اقدام کند.

وی ادامه داد: 29 پرونده تسهیلات طرح رونق تولید استان قم در یک هفته اخیر تعیین تکلیف شده است، البته 17 پرونده تسهیلات دیگر به میزان 44 میلیارد تومان هنوز در بانک‌های استان معطل است که احتمال پرداخت تسهیلات توسط سیستم بانکی به این پرونده‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بانک‌های عامل استان قم باید دلایل عدم تائید و عودت درخواست متقاضیان تسهیلات را مکتوب به سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی و دفترمعاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه بدهند.

سیجانی با اشاره به وضعیت ثبت نام برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: در سال گذشته هزار و 216 نفر متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در استان بودند و رتبه استان قم در ثبت نام در این طرح، 15 است. متقاضیان بیشتر برای دریافت تسهیلات از بانک‌های کشاورزی، ملی و تجارت اقدام کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 883 پرونده دریافت تسهیلات طرح رونق تولید به سیستم بانکی استان قم ارسال شد که رتبه استان در این زمینه 10 است، همچنین میزان تسهیلات درخواستی برای پرونده‌های طرح رونق تولید در استان قم 547 میلیارد تومان بود که رتبه استان در این زمینه 16 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته بانک صنعت و معدن با 151 میلیارد تومان و بانک صادرات با 84 میلیارد تومان و بانک ملت با 54 میلیارد تومان بیشترین مبالغ معرفی شده برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در استان را به خود اختصاص دادند.

سیجانی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید استان قم اظهار کرد: در سال گذشته در طرح رونق تولید، 269 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل استان قم پرداخت شد و رتبه استان در این زمینه 14 است. بانک ملی با 159 مورد و بانک‌های کشاورزی و ملت با 73 مورد بیشترین پرونده‌های پرداختی را در طرح رونق تولید در استان قم به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بانک صنعت و معدن با 116 میلیارد تومان، بانک صادرات با 54 میلیارد تومان و بانک ملت با 34 میلیارد تومان بیشترین سهم پرداختی را در طرح رونق تولید در استان داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در قالب طرح رونق تولید در استان به پنج پرونده در حوزه گردشگری 46 میلیارد تومان پرداخت شد، همچنین مجموع تسهیلات پرداختی سیستم بانکی استان قم به بخش تولید در سال گذشته 693 میلیارد تومان است که رتبه استان در این زمینه در کشور 15 بود.

سیجانی با اشاره به عملکرد کمیته نظارت رونق تولید استان قم اظهار کرد: این کمیته طی یک هفته اخیر از 6 واحد تولیدی بازدید داشت که این واحدها تسهیلاتی به میزان 94 میلیارد تومان دریافت کردند.

وی ادامه داد: جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در هفته گذشته به صورت عملیاتی در شهرک صنعتی نیزار برگزار شد که این روند باید ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی نیزار دارای چند مشکل مهم است و یکی از مشکلات، نحوه مدیریت این شهرک صنعتی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار