کد خبر: ۶۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲ 12 July 2015
اسلام، زن را گوهری ارزشمند می داند که بزرگ ترین و نخستین مسئولیتش، تامین آرامش و امنیت خانواده است. بیگانگان از همان قدیم، برای انحراف زن از این تکلیف شرعی، تلاش ها کرده اند و البته نتیجه ها گرفته اند. برهنگی، سابقه ای به قدمت تاریخ دارد؛ شیطان از همان زمان خلقت آدم و حوا تا به امروز،  کوشیده تا به نوعی فرهنگ برهنگی را ترویج دهد و به اهداف خود برسد؛ چرا که غریزه شهوت، قوی ترین غریزه در آدمی است که اگر تحت کنترل نباشد، می تواند او را به منجلاب تباهی بکشاند.

امروزه فرهنگ بی حجابی و بدحجابی تحت عناوینی همچون: مدگرایی، ورزش، آزادی، پیشرفت، زندگی مدرن و ... بروز و ظهور پیدا کرده؛ عده ای آن را مانعی در انجام امور روزانه می دانند و مساوی بودن مرد و زن را دستاویزی قرار داده اند تا خود را عریان کنند و از قید و بند حجاب رهایی یابند (!) . جالب تر آن که گاهی آن هایی که به واجب و حرام عقیده ای ندارند، از کراهت داشتن رنگ مشکی سخن می گویند تا چادر مشکی را زیر سوال ببرند ... .

در قرآن کریم هرجا سخن از شرافت و کرامت، یا رذالت و پستی و همچنین انذار و بشارت به میان آمده، مرد و زن به یک صورت مورد خطاب بوده و در یک ردیف قرار گرفته اند. «یا ایها الذین آمنوا» اختصاص به مردان ندارد... و «من عمل صالحا من ذکر او انثی»، جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که زن و مرد، در کسب کمالات و ارزش های انسانی برابرند. منتهی هر یک وظیفه ای مشخص دارند؛ در مورد حجاب، مردان موظف به حفظ نگاه و زنان، موظف به حفظ حجاب هستند تا به این کرامت های اخلاقی نایل شوند.

دین آسمانی مسلمانان، بر خلاف آنچه تبلیغ می کنند، حجاب و عفاف زن را در تعارض با حضور سازنده وی در جامعه نمی داند. این حضور متعهدانه و سازنده موجب تعالی و پیشرفت جامعه نیز می شود، اما لازمه این حضور، رعایت حریم ها و حفظ حجاب و پرهیز از بی بند و باری است؛ چرا که حجاب به تعبیر اسلام، «مصونیت بخش» است، نه «محدودیت آفرین».

«مستر همفر»، جاسوس انگلیس بود که چند دهه پیش در میان مسلمانان می زیست و گزارش های جاسوسی خود را از نحوه زندگی مسلمانان و شیوه های انتقال فرهنگ منحط غرب به خاور میانه و مسلمانان، به استعمار پیر  می داد. وی در گزارشی که به وزارت خارجه دولت خود داده، می نویسد: « در مسئله بی حجابی زنان، باید کوشش فوق العاده ای کرد تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند. باید با استناد به شواهد و دلایل تاریخی، ثابت کنیم که پوشش زنان از دوران بنی عباس متداول شده و  مطلقا سنت اسلام نیست... و مردم در زمان پیامبر، همسران او را بدون روسری می دیده اند و...  آن گاه پس از آن که با این تبلیغات حجاب زن از میان رفت، وظیفه ماموران ما آن است که جوانان را در مسیر عشق بازی و روابط جنسی آزاد و کاملا  بدون حجاب با زنان غیرمسلمان بیفکنند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند ... . »

در شبیخون فرهنگی، اخلاق و دین اسلام مورد هجمه قرار گرفته است. زن بی حجاب، مانند شاخه ای از یک درخت میوه است که به بیرون از حصار و دیوار باغ سرک کشیده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و به سوی خویش می خواند.  استعمارگران، با شیوه های مختلف و تبلیغات گوناگون فرهنگی و اجتماعی، زن را به ویترین و  بوتیکی سیار تبدیل می کنند تا نگاه های مسموم نامحرمان، تیرهای گناه پرتاب کنند و  بر چشم و قلب زنان بنشیند و آن گاه که جامعه دچار بی اخلاقی، بی هویتی و  خلأ فرهنگی شد، آنچه را که  می خواهند، بر پیکره آن تزریق کنند. 

در  آستانه 21 تیر، روز «حجاب و عفاف» قرار داریم. بهترین الگوی حجاب و عفاف، حضرت زهرا (س) است؛ بانویی که مظهر حیا و عفت بود؛ دریایی از وقار و متانت بود و  «یاسِ عصمت» و «عطرِ نجابت! »
کرامتِ زن در وجود زهرا (س) متجلی بوده و هست و آن حضرت، بهترین الگوی «چگونه زیستن» و «چگونه بودن»  برای همه زنان مسلمان است.
به راستی زنان ایران اسلامی، چقدر در حجاب و عفاف از این بانو پیروی می کنند و تا چه اندازه حضرت زهرا – سلام الله علیها- را اسوه و الگوی خود می دانند؟؟ !! 

 مهدی محدثی  
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طلبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
این مسئله حجاب و محرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار