آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: معلمان و استادان باید در تربیت دانش‌آموزان نگاه پدرانه داشته باشند و تلاش کنند تا آموزه‌های دینی را به آن‌ها منتقل کنند.
کد خبر: ۶۰۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 12 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر شنبه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم در اسلام اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، خود را معلم معرفی می‌کند و این مسئله بیانگر اهمیت این شغل مقدس است.

وی افزود: معلمان باید حداکثر تلاش خود را به منظور انجام بهتر وظایف خود انجام دهند چرا که شخصیت‌های اثرگذار در جامعه، مرهون تلاش‌های معلمان و استادان هستند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه معلمان تأثیر بسیار زیادی بر دانش‌آموزان دارند خاطرنشان کرد: روحیه، کلام و افعال معلمان و استادان تأثیر زیادی بر دانش‌آموز دارد و بر اساس گفته‌های بزرگان، کاری که انسان در کودکی انجام می‌دهد همانند نقش بر سنگ باقی‌ می‌ماند و به همین دلیل کودکی بهترین زمان برای یادگیری است و معلمان باید مراقب گفتار و اعمال خود باشند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) به بیان خاطره‌ای از آیت‌الله بروجردی پرداخت و ادامه داد: آیت‌الله بروجردی همواره در خصوص هدایت مردم حساسیت داشتند و گمراهی جامعه در زمان مرجعیت خود را بسیار آزار دهنده می‌دانستند چرا که همواره درد و دغدغه جامعه داشتند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: شیعیان و محبان اهل بیت(ع) نباید با کارهای خود موجب ناراحتی امام زمان(عج) شوند و همواره باید مراقب رفتار خود باشند.

وی عنوان کرد: معلمان و استادان باید در تربیت دانش‌آموزان نگاه پدرانه داشته باشند و تلاش کنند تا آموزه‌های دینی را به آن‌ها منتقل کنند؛ همچنین معلمان در ماه مبارک رمضان باید دانش‌آموزان را به روزه‌ گرفتن تشویق کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش والدین در کمک به معلمان در تربیت کودکان گفت: والدین همواره باید به کودکان خود سفارش و توصیه کنند که به آموزه‌های معلمان توجه کنند؛ بدون تردید اگر والدین به معلمان کمک کنند نتایج بهتری در تربیت کودکان حاصل می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار