گرفتار شدن 21خودرو در سیلاب
بر اثر وقوع سیل و بارش تگرگ در بخش های خلجستان، جعفریه و کهک، خسارت هایی به بخش کشاورزی و دامداری وارد شده که تیم های کارشناسی در حال برآورد این خسارت ها هستند. 21 دستگاه خودرو نیز در سیلاب گرفتار شده بودند که نیروهای هلال احمر نسبت به خروج آنها اقدام کرده اند.
کد خبر: ۶۰۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 05 May 2018

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به ناپایدار بودن وضعیت جوی استان طی امروز و فردا گفت: با توجه به احتمال وقوع سیل، مردم از توقف در مسیر رودخانه ها اجتناب کنند.

محسن اوروجی اظهار کرد: با توجه به ورود موج جدید سامانه بارشی به استان قم و احتمال وقوع بارش شدید باران، وقوع سیل و همچنین بارش تگرگ، اقدام های ایمنی برای به حداقل رسیدن آسیب ها ضروری است.

وی ضمن هشدار نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها، گفت: از مردم و رانندگان تقاضا داریم از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی به شدت اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: با توجه به بالا بودن ضریب ناپایداری جوی، وقوع بارش های رگباری بهاری و رعد و برق در ارتفاعات، وزش بادهای شدید و احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی برای امروز و فردا در برخی نقاط استان، ضروری است دامداران و کشاورزان نسبت به خسارت های احتمالی، موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی از آمادگی همه دستگاه های امدادی استان قم برای بروز هرگونه حادثه احتمالی خبر داد و گفت: بخش مهمی از کاهش خسارات سیل مربوط به پیشگیری و رعایت نکات ایمنی از طرف مردم است که در این زمینه هشدارهای لازم ارائه شده است.

گرفتار شدن 21خودرو در سیلاب روز گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز با اشاره به خسارت‌های وارده در سیلاب روز گذشته، عنوان کرد: 21خودرو در سیلاب گرفتار شده بودند که با کمک های گروه های امدادی نجات پیدا کردند.

هشدار مدیرکل بحران قم نسبت به وقوع سیل

محمد گلفشان، بیان کرد: با توجه به بارش های شدید روز گذشته در مناطق جعفریه، کهک و دستجرد، ساکنین این مناطق دچار مشکل شدند و آب در یکسری از خانه ها وارد شد و به منازل و باغات، آسیب وارد شد.

وی ادامه داد: هشدار های لازم توسط نیروهای هلال احمر، از روز قبل با بلندگو به مردم داده شده بود، ولی متاسفانه عده ای این هشدار ها را جدی نگرفتند و به همین دلیل 17 خودرو در بخش دستجرد و 4خودرو در بخش جعفریه گرفتار سیلاب شدند که با کمک های نیروهای امدادی، نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: بلافاصله بعد از حادثه، 4خودرو لجن کش و 10دستگاه خودروی کمک‌دار به همراه 35 نفر امدادگر به محل اعزام شدند تا کمک های لازم را ارائه دهند؛ همچنین مواد غذایی و وسایل اسکان موقت فراهم شده بود که به دلیل همراهی ساکنین، نیازی به آن‌ها نشد.

وی با بیان اینکه احتمال وجود بارش های مجدد و راه افتادن سیلاب در این مناطق وجود دارد، گفت: هلال احمر برای کمک‌رسانی در صورت بروز حوادث احتمالی، آمادگی لازم را دارد و مردم باید نسبت به هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند و آمادگی خود را در صورت بروز حادثه، حفظ کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار