درخواست مردم برای برخورد با واحدهای آلاینده منطقه سلفچگان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از درخواست‌های زیاد مردمی برای برخورد با واحدهای تولیدی آلاینده در منطقه سلفچگان قم خبر داد. این در حالی است که متأسفانه برخی مسئولان استان بدون ضابطه‌ خاصی از این واحدهای آلاینده در استان حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم، تورج همتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: حفظ سلامتی شهروندان خط قرمز این سازمان در حیطه فعالیت‌های واحدهای صنعتی است.

وی با اشاره به وضعیت زیست محیطی منطقه سلفچگان اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطق ویژه استان قم است که بارگذاری‌های متعدد صنعتی در سال‌های گذشته در آن صورت گرفته است و به این دلیل مردم منطقه سلفچگان مشکلات فراوانی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با تأکید بر ضرورت اصلاح سیستم و تجهیز واحدهای آلاینده سلفچگان به مدرن‌ترین تجهیزات ممکن گفت: صنایع موجود در منطقه سلفچگان برای اینکه به استانداردهای لازم برسند باید تجهیزات و خط تولید خود را مدرن کرده و از آلایندگی‌های بیشتر در این منطقه ویژه ممانعت به عمل‌آورند.

وی آلایندگی‌های مربوط به صنایع سرب را ازجمله معضلات زیست‌محیطی در منطقه سلفچگان دانست و خاطرنشان کرد: برخی واحدهای موجود در منطقه سلفچگان آلایندگی‌هایی در زمینهٔ سرب داشته که نمی‌توان در برابر آن‌ها بی‌تفاوت بود.

همتی با اشاره به اهمیت حفظ اشتغال موجود در واحدهای صنعتی استان قم تصریح کرد: اصلاح سیستم تنها راه ادامه فعالیت این واحدها در منطقه سلفچگان است، چراکه محیط‌زیست استان هیچ انگیزه‌ای در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی نداشته و از طرف دیگر نیز نمی‌تواند از سلامتی و حفظ محیط‌زیست چشم‌پوشی کند.

وی مطالبه‌های مردم درزمینهٔ واحدهای آلاینده در منطقه سلفچگان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مطالبه‌های مردمی درزمینهٔ آلاینده‌های واحدهای صنعتی منطقه سلفچگان زیاده بوده که با ادامه وضع موجود نمی‌توان سبب اقناع خواسته‌های مردمی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با انتقاد از حمایت‌های همیشگی مسئولان استان از واحدهای آلاینده و صنعتی موجود در منطقه سلفچگان ابراز کرد: در مورد وضع آلاینده‌های واحدهای صنعتی سلفچگان محیط‌زیست از طرف مردم و شورای شهر تحت‌فشار هستیم اما متأسفانه برخی مسئولان استان بدون ضابطه‌ای خاصی از این واحدهای آلاینده استان حمایت می‌کنند.

وی وضع محیط‌زیست در قم را رهاشده دانست و تأکید کرد: متأسفانه در قم مشخص نیست مرجع تصمیم‌گیری در مورد آلاینده‌های زیست‌محیطی کدام نهاد و سازمان است, چراکه دستگاه‌های مختلفی در این زمینه تصمیم‌گیری و نظر می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار