توضیح مسئول دفتر آیت‌الله جوادی درباره یک خبر
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مشروح آن در سایت اسرا منتشر شده، گفته‌اند "مردم دشواری‌های اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله و بمباران شهرها را تحمل کردند، اما همین مردم، اختلاس، نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی‌کنند. باید این غده‌های بدخیم را بفهمیم و در جهت رفع آنها درست عمل کنیم."
کد خبر: ۵۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴ 29 April 2018

به گزارش تابناک قم، ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه هفته گذشته با آیت الله جوادی آملی در موسسه اسرا دیدار و گفتگو کرد که در این جلسه خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف نیز حضور داشتند.

آیت الله جوادی آملی از همان ابتدا، سخنان صریح و بی پرده ای را از نحوه مدیریت مسئولان کشور و تبعاتی که مشکلات اقتصادی خواهد داشت بیان کردند.

این سخنان در حالی بیان شده که ایشان در پایان دیدار به وزیر کار گفتند که ما در بین مسئولان چنین اظهاراتی را بیان می کنیم نه به صورت عمومی؛ که آنان تلاش خود را برای خدمتگذاری به مردم بیشتر کنند که با این تذکر به نظر می رسد این بیانات خصوصی بوده و اطرافیان ایشان نیز عنوان می کردند در گذشته نیز ایشان بدان اشاره کرده بودند اما به صورت خصوصی.

اما در این یین، یکی از خبرگزاری ها بدون در نظر گرفتن حساسیت مطالب بیان شده این خبر را مخابره می کند و به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود و رسانه های بیگانه نیز به صورت ویژه بدان می پردازند و معاندین نیز سوء استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سایت موسسه اسرا وابسته به دفتر آیت الله جوادی آملی این بخش از سخنان معظم له را منعکس نکرده است و شنیده ها نیز حاکی از ناراحتی ایشان از انتشار این بخش از سخنانشان دارد.

در سالهای گذشته نیز دکتر عارف نماینده مردم تهران و جمع دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله جوادی آملی دیداری داشتند که در این دیدار به‌کارگیری واژه‌ای خاص از سوی ایت الله جوادی موجب برداشت ناصوابی شده بود که دفتر ایشان در اطلاعیه ای نوشت: یکی از واژه‌ها و مفاهیمی که در فقه کاربرد رسمی دارد واژه «دیاثت» است، آنچه در فهم درست رهنمودهای حضرت استاد حائز اهمیت است، کاربرد اصطلاح «دیاثت» در دانش فقه و اخلاق است که با کاربرد عرفی آن، تفاوت زیادی دارد.

از این دیدار در حدود دو سالی می گذرد که دفتر معظم از ورود خبرنگاران به دیدارهای رسمی ممانعت نموده و خود مبادرت به انتشار اخبار می کرد.

در این شرایط حساس کشور که دشمنان و نفودی ها بدنبال سوء استفاده و تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند رسانه ها بیش از گذشته می بایست در انعکاس این گونه خبرها که قاعدتا در جمع های خصوصی بیان می شود دقت داشته باشند.

ناگفته نماند که مسئولان دفتر ایت الله جوادی آملی از حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در این دیدار با خبر بودند و باید تذکرات لازم را در انعکاس محتوای این دیدار می دادند.

توضیح مسئول دفتر آیت‌الله جوادی درباره یک خبر

مسئول دفتر آیت‌الله جوادی آملی گفت: رسانه‌ها گاهی یک قسمت از سخنان یک عالم یا شخصیت را که می‌توانند بهره‌برداری کنند انعکاس داده و همان را پخش و تیتر می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفریان درباره سخنان اخیر آیت‌الله جوادی که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، توضیح داد: این سخنان در دیدار وزیر کار بوده و صدر و ذیلی داشته اما متاسفانه رسانه‌ها گاهی کار بدی کرده و یک قسمت از سخنان یک عالم یا شخصیت را که می‌توانند بهره‌برداری کنند انعکاس داده و همان را پخش و تیتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جوادی نزدیک 40 دقیقه صحبت کردند، گفت: ایشان در اثنای صحبت اشاره‌ای به وضعیت اقتصادی و مدیریتی، اختلاس، رشوه و فساد اداری داشته و با استناد به آیه‌ای از قرآن فرمودند که خدای متعال با کسی تعارف دارد.

حجت‌الاسلام جعفریان با تأکید بر اینکه این صحبت‌ها کامل پخش نشده، گفت: از طریق بنیاد اسرا می‌توانید مهم‌ترین مطالب و صحبت‌های حضرت آیت‌الله جوادی را مطالعه و انعکاس دهید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار