تکرار تاسف بار بی معرفتی ها؛
عدم توجه به جایگاه و اثرگذاری رسانه ها چند سالی است که در قم نهادینه‌شده است و دستگاه‌های مختلف به‌ محض گذر از برنامه‌ها و اقدامات، نخستین گروهی که فراموش کرده‌اند خبرنگاران بوده‌اند که در آخرین مورد آن حتی جایی هم در بین فعالان نورزی برای آن‌ها دیده نشده است.
کد خبر: ۵۹۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷ 28 April 2018

به گزارش تابناک قم، هفته گذشته جلسه‌ای با عنوان"تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات زائرین استان قم" در فرمانداری قم برگزار شد که بازهم مطابق معمول این چند سال در برنامه‌های این‌چنینی که بیشتر شبیه تقدیر مسئولان از خود است جای خالی رسانه ها-البته به‌جز صداوسیما- بازهم خودنمایی می‌کرد.

رسانه‌ها به‌عنوان بازی‌کننده نقش اصلی اطلاع‌رسانی و واسط بین مسئولان و مردم با آنکه بیشتر جنبه‌های مثبت مسئولان را نشان داده‌اند ولی همواره مورد کم‌لطفی همین مسئولینی شده‌اند که از ظرفیت رسانه برای ترقی و ارتقای شغلی خود استفاده کرده‌اند.

در نگاه نخست حق تقدیر از مسئول اداره‌ای به‌عنوان متولی دستگاه در خدمت‌رسانی به مردم امری درست است ولی اگر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اقدامات آنان نبود که مردم زیاد از چگونگی فعالیت آن‌ها در ایام نوروز با خبر نمی‌شدند، که می‌توان حقی برای رسانه‌ها در این زمینه قائل شد که چرا همواره آن‌هم در زمان تقدیرها مورد فراموشی قرار می‌گیرند.

در همین ایام نوروز که حجم بالای ترددها به قم به‌جرئت نسبت به‌کل ایام سال حداقل از لحاظ عبوری از استان قم بیشتر است، یکی از شرایط آماده‌باش مسئولان به‌نوعی آماده بودن برای پاسخگویی به رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی، راهنمایی، تبیین اقدامات، تذکرات ترافیکی و غیره است و بسیاری از مسئولان که شاید در طول سال همواره از خبرنگاران فراری بوده در این ایام با تشخیص نیاز اطلاع‌رسانی حداقل سعی می‌کنند پاسخگوی رسانه‌ها باشند تا شرایط و اطلاع‌رسانی‌ها به مردم در موقعیت بهتری قرار گیرد.

همچنین بسیاری از مسئولان متولی که خود را در کاهش آمار تصادفات، خطرات، حوادث و غیره دخیل می‌دانند و قطعاً هم علاقه‌ای به آسیب رسیدن هیچ هم‌وطنی ندارند با آشنایی به ظرفیت رسانه از این فرصت برای به حداقل رساندن آمار در ایام نوروز استفاده می‌کنند.

رسانه‌ها فارغ از روزنامه‌ها که در ایام نوروز در تعطیلات به سر می‌برند همواره با توجه به حساسیت‌ها اطلاع‌رسانی در کشور بدون هیچ روز تعطیلی کار اطلاع‌رسانی،هدایت،‌ بیان آمارها، بیان کاستی‌ها را بر عهده‌دارند و می‌توان به‌جرئت گفت آماده‌باش بودن رسانه و خبرنگار در این ایام حتی از برخی از مدیرانی هم که تقدیر شده‌اند بیشتر بوده است.

از مسئولیت و نقش خبرنگاران در جامعه هرچه گفته شود در کنار زیره به کرمان بردن بازهم مظلومیت این قشر زحمتکش را فریاد می‌زند که چگونه ابزاری برای استفاده دیگران و پلکانی برای ترقی آن‌ها شده‌اند ولی همواره خود در انتهای مسیر با مظلومیت فقط نظاره‌گر کم‌لطفی‌ها دیگران از جمله مسئولان بوده‌اند.

حال سؤال اساسی از متولیان برگزاری چنین تقدیری آن است که چگونه از نقش رسانه‌ها که حتی خود در ایام نوروز دست به دامان آنان برای پوشش برنامه‌هایتان می‌شدید چشم‌پوشی کرده‌اید.

البته این روال چند سالی است که در قم نهادینه‌شده است و دستگاه‌های مختلف به‌محض گذر از برنامه‌ها و اقدامات نخستین گروهی که فراموش کرده‌اند خبرنگاران بوده‌اند و متأسفانه به علت یکدست نبودن رسانه‌ها هیچ‌گاه این قشر نتوانسته از حقوق خود دفاع کند و این نیز بگذرد.....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار