استاندار قم گفت: هیچ دستگاه دولتی استان قم حق استفاده از کالای خارجی با وجود مشابه داخلی ندارد.
کد خبر: ۵۹۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مباحث اقتصاد مقاومتی در استان قم باید به‌صورت جدید در دستور کار تمام مسئولان قرار گیرد.

وی با انتقاد از عدم اهتمام مسئولان استانی در مسئله اقتصاد مقاومتی افزود: متأسفانه در مسئله اقتصاد مقاومتی گوش دادن به مباحث مربوطه در این زمینه قابل‌قبول است اما در عرصه عمل شاهد پیشرفت خاصی نیستیم و عموماً هر دستگاه مشکلات موجود را به گردن دستگاه‌های دیگر می‌اندازد.

استاندار قم با تأکید بر بهبود وضعیت مالیاتی استان در سال‌های گذشته گفت: در مسئله مالیاتی و در چهارچوب موازین قانونی مشکلات مالیاتی استان در سال گذشته توفیقات مناسبی را به دست آورده است، هدف‌گذاری در این مسئله بر مبنای تسهیل در امر صادرات و مسائل تولیدی است.

صادقی با بیان ضرورت روحیه انتقادپذیری در بین مسئولان دولتی تأکید کرد: مدیران و دستگاه‌های دولتی باید انتقادپذیری و نقد را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند، اقتصاد مقاومتی یک کار جمعی و تمرین کارگروهی بوده که صرفاً با تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان قابل‌دستیابی نیست.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از کالاهای تولید داخل عنوان کرد: در مسئله حمایت از کالای ایرانی باید مصرف و حمایت از تولیدات داخلی در چهارچوب فعالیت‌های اقتصادی تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی استان صورت گیرد، هیچ دستگاه استانی حق استفاده از کالای خارجی را ندارد.

استاندار قم ادامه داد: در مسئله حمایت از تولیدات داخلی نوعی بی‌توجهی و کم‌توجهی در بین مسئولان وجود دارد، باید به فریاد تولیدکنندگان داخلی رسید و از تمام واحدهای تولیدی استان حمایت‌های لازم صورت نگیرد.

صادقی تصریح کرد: از دو سال قبل آمورش و پرورش قم ملزم به تهیه لباس مدارس از ظرفیت‌های استانی شد که بر مبنای آن گردش مالی بیش از 18 میلیارد تومانی در استان اتفاق افتاده و از بیرون رفتن این سرمایه به شهرهای دیگر در این زمینه جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

وی با تأکید بر نظارت واحدهای نظارتی استان بر فاکتور خرید دستگاه‌های دولتی ابراز کرد: باید گزارشی از خرید کالاهای مصرفی در تمام دستگاه‌های در سال 96 به استانداری تقدیم شود، هر شش ماه یک‌بار دستگاه‌های دولتی باید گزارشی از تمام خریدهای خود را به استانداری تقدیم کنند.

استاندار قم گفت: اساس دولت تدبیر و امید مبتنی به فکر و تأمین خدمات مردم است و نباید در این مسیر ذره‌ای تعلل یا مشکلی ایجاد شود، باید سطح خدمات در استان در حدی باشد که سبب اقناع مردم از تلاش‌های صورت گرفته شود.

صادقی تأکید کرد: گسترش دولت الکترونیک ازجمله تأکیدات دولت برای تمام استان‌ها بوده تا از این طریق آمار فساد و تخلفات کاهش پیدا کند، استقرار میز خدمت در تمام دستگاه‌های دولتی برای تسهیل امور ارباب‌رجوع باید در تمام دستگاه‌های استانی دایر شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار