رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم ایجاد فضاهای تفریحی را از رسالت های شهرداری دانست و گفت: تا سال آینده سه شهر بازی در قم احداث می شود.
کد خبر: ۵۹۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم،مجید اخوان اظهار داشت: شهربازی معارفی دربلوار پیامبر اعظم که مبلغ و مبین فرهنگ و شناخت آموزه های دینی برای نسل جدید و کودکان است، از جمله آن به شمار می رود.

وی افزود: دراین مرکز تفریحی و سرگرمی آموزه های دینی، زندگی پیامبران و اولیای الهی و رذایل و فضایل اخلاقی در قالب وسایل بازی در ذهن کودکان نهادینه می شود.

وی بااشاره به اختصاص 10 هزار متر مربع زمین دربلوار پیامبر اعظم برای ساخت این شهربازی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مقرر شد، در قبال واگذاری این زمین، موسسه طرف قرارداد، عملیات احداث ساختمان و نصب تجهیزات را انجام دهد و به مدت 10 سال با مالکیت معنوی شهرداری به عنوان شهربازی مورد استفاده قرار گیرد.

اخوان گفت: برای این طرح از طرف شهرداری حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و طی یک سال انجام می شود.

وی با اشاره به فقر اماکن تفریحی در قم افزود: دو شهربازی دیگر نیز با رویکرد تفریحی در داخل بوستان غدیر و مقابل بوستان علوی با هزینه 50 میلیار ریال ایجاد می شود.

وی افزود: شهرداری درصدی کمی درفروش زمین شهرک بوستان غدیر شریک است و بااستقرار دستگاه ها و تجهیزاتی که با آخرین برند است حدود 5 ماه دیگر عملیاتی خواهد شد‌.

اخوان ادامه داد: زمین شهر بازی مقابل بوستان علوی که حالت سرپوشیده دارد، از طرف بخش خصوصی تامین و سهم شهرداری نیز طبق اعمال ماده 101 قانون شهرداری ها محاسبه و تاکنون 100 میلیارد ریال نیز سرمایه گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورا از سرمایه گذاری برای احداث شهربازی در قم استقبال می کنند، افزود: باغ پرندگان از دیگر مراکز تفریحی در حال احداث در بلوار شهید آوینی حد فاصل میدان مفید تا شهرک قدس است که مستحدثات و فضای آن آماده شده و حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالا در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به طرح شهر آکواریوم در بلوار پیامبر اعظم گفت: برای این طرح نیز مناقصه ای انجام ولی به نتیجه نرسید.

اخوان تله سیژ ( از وسایل تفریحی ) واقع در بوستان علوی را نیز از دیگر پروژه تفریحی شهرداری قم افزود: برای این طرح 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و هم اکنون در مراحل ترخیص تجهیزات از گمرک است و تا چند ماه آینده اجرا خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار