عضو شورای شهر قم گفت: در بافت‌های جدید شهری نیاز به وجود مسجد به‌شدت احساس می‌شود و سرانه مساجد در این بافت‌ها بسیار اندک است.
کد خبر: ۵۹۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش‌زر در چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: پیوست‌های فرهنگی در احداث بافت‌های جدید در شهر قم باید رعایت و در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از کمبود سرانه‌های مذهبی و به‌ویژه مسجد در بافت‌های جدید شهری افزود: در بافت‌های جدید شهری نیاز به وجود مسجد به‌شدت احساس می‌شود، سرانه وجود مساجد در این بافت‌ها بسیار اندک است در حالی‌ است که از شهری مانند قم انتظار چنین مسئله‌ای نمی‌رود.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر کارکرد پیوست‌های فرهنگی و وجود مراکز و نهادهای دینی در احداث و تأسیس بافت‌های جدید شهری گفت: فاصله منطقی بین یک واحد مسکونی تا نزدیک‌ترین مسجد نباید بیش از 250 متر باشد در حالی‌که در ساخت بافت‌های جدید این خلأ بسیار بیشتر از این مقدار است.

آتش‌زر با اشاره به‌ضرورت حفظ جایگاه و شأن مساجد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: باید فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در درون مساجد شهر در چهارچوب اهداف و فعالیت‌های مسجد صورت گرفته و تمام ضوابط و قوانین موجود در این زمینه هدایت شود.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه احداث شهربازی در محدوده بلوار پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ساخت شهربازی در محدوده بلوار پیامبر اکرم(ص) در نوع خود سرمایه‌گذاری فرهنگی بوده که می‌توان در قالب این طرح بسیاری از اهداف شهرداری در زمینهٔ بهبود فرهنگ شهروندی بهره برد.

حسن مالکی نژاد تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینهٔ ابعاد مختلف فرهنگ شهروندی و افزایش سطح تعالیم دینی و ملی در قالب بازی و سرگرمی‌های دیگر اثرگذاری بیشتری در افزایش سطوح فرهنگ در بین شهروندان داشته که این هدف از جمله کارکردهای مهم و اساسی در احداث این مجتمع خواهد بود.

وی با اشاره به طرح بهسازی مسیر دسترسی به کوه حضرت خضر نبی(ع) خاطرنشان کرد: بهسازی مسیر دسترسی به کوه خضر بعد از گذشت 14 سال از آخرین فعالیت‌های عمرانی در این مرکز تفریحی مذهبی از مهم‌ترین نمودهای تعامل بین شهرداری قم و سازمان اوقاف و امور خیریه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار