شهاب سنگی که به طور تصادفی دریاچه ی نمک قم را مقصد سقوط خود انتخاب می کند.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، شهاب سنگ، اجرام بزرگی هستند که عموما از سنگ و فلزات تشکیل شده اند. این اجرام وقتی وارد جو زمین می شوند به دلیل اینکه قطر زیادی دارند حدودا(50-100متر)از جو عبور می کنند و دهانه ها و عوارض گوناگونی را از خود بر جای می گذارند، یکی از این شهاب سنگ ها به طور تصادفی دریاچه ی نمک قم را محل سقوط خود انتخاب کرده و رد پای بسیار زیبایی از خود به جای گذاشته است.

بیشتر شهاب سنگ ها تکه های کنده شده از خرده سیاره های سرگردان در منظومه شمسی اند. در کمربند سیارک ها بین مدار مریخ و مشتری انبوهی از آنها وجود دارد که برخوردهای پیاپی میان آنها از ابتدای منظومه شمسی تا به امروز تعداد بسیار زیادی تکه سنگهای سرگردان را ایجاد کرده است. این سنگها وقتی از جسم مادر خود کنده می شوند ممکن است میلیون ها سال در فضا سرگردان باشند تا به طور تصادفی به کره ای مانند زمین برسند.

شهاب سنگ ها به طور تصادفی در همه جای زمین سقوط می کنند و جایی از سیاره میزبان بهتری برای آنها نیست. اما در پهنه خزده و سفید پوش مناطق قطبی شهاب سنگ ها را راحت تر از هر کجای دیگر می توان شناسایی کرد. چون در این مناطق به جز سنگ های آسمانی اغلب نشانی از سنگ دیگری نیست و جستجو گران آنها را می توانند از دوردست به خوبی شناسایی کنند.

رد پای شهاب سنگ در دریاچه نمک قم

رد پای شهاب سنگ در دریاچه نمک قم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار