آیت الله سعیدی:
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مردم باید در مصرف آب و برق دقت لازم را داشته باشند و خود را در این خصوص مسئول و مکلف بدانند.
کد خبر: ۵۹۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 23 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی پیش روی صنعت آب و برق اظهار کرد: باید در بررسی مشکلات و چالش‌ها از جزئی‌نگری خودداری و به صورت کلان به مسائل نگاه شود زیرا در غیر این صورت اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به توصیه‌های صورت گرفته در خصوص مصرف صحیح آب و برق گفت: برخی از دستگاه‌ها که به مردم تذکر می‌دهند خودشان دچار اسراف هستند که این‌گونه مسائل با توجه به امکانات روز از چشم مردم دور نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی شعارهایی را که در مورد صرفه‌جویی می‌دهند را باید با عمل خود نشان دهند تا تأثیرگذاری لازم را بر روی مردم داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید از تمام امکاناتی که در اختیار است به نحو مطلوب استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از آب شرب در مصارف دیگر استفاده نشود؛ همان‌طور که در برخی از کشورها آب شبکه لوله‌کشی برای شرب مناسب نیست.

آیت‌الله سعیدی بر استفاده درست از منابع آبی و ساماندهی و اصلاح نحوه استفاده از آب در مصارف مختلف تأکید کرد و یادآور شد: باید از استفاده درست از آنچه خداوند به ما عنایت فرموده، شکر نعمت‌های الهی را به جای بیاوریم.

وی با بیان اینکه با شکر نعمت خداوند نعمت‌هایش را بیش از گذشته بر ما جاری می‌سازد، اظهار کرد: مردم باید در مصرف آب و برق دقت لازم را داشته باشند و خود را در این خصوص مسئول و مکلف بدانند.

امام‌جمعه قم همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب و برق در کشور تأکید کرد و گفت: اگر مصارف همین‌گونه ادامه یابد با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد که دیگر کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مردم همراهی کنند با همین ذخایر و نزولات آسمانی محدود می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار