عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه وجود حضرت عباس ولایت مداری بود، گفت: هنگامی که مادر فرزندان خود را این چنین تربیت کند آن‌ها هم ولایت مدار و تابع پذیر می‌شوند و ولایت مداری را حضرت ام البنین (س) به فرزندانش القا کرد.
کد خبر: ۵۹۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 21 April 2018

به گزارش تابناک قم،آیت‌الله علی اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز اظهار داشت: خانواده امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی برای بشریت هستند ومی‌توانند شاخص و ملاک و معیار برای تربیت انسان‌ها باشند.

وی افزود: خانواده امیرالمؤمنین (ع) خانواد باقیات و صالحات و دارای خیرات و هدایت و برکت هستند، یکی از اعضای خانواده این امام همام حضرت عباس (ع) است که دارای ادب گسترده واز خصوصیات بی نظیری برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت عباس (ع) دارای ولایت مداری عظیمی است که این ولایت مداری را از مادرش ام البنین (س) فراگرفته است، هنگامی که امام حسن (ع) به شهادت رسید ام البنین (س) حضرت عباس (ع) را صدا کرد و فرمود به خانه امام خود برود و نگفت منزل برادر خود برود، حضرت ام البنین (س) گفت امام حسن (ع) شهید شده است و به امام حسین (ع) گوش دهید که امام امروز شما پس از امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین (ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه وجود حضرت عباس ولایت مداری بود، بیان کرد: هنگامی که مادر فرزندان خود را این چنین تربیت کند آن‌ها هم ولایت مدار و تابع پذیر می‌شوند و ولایت مداری را حضرت ام البنین (س) به فرزندانش القا کرد.

وی با بیان اینکه باید همانند حضرت عباس (ع) تسلیم ولایت باشیم، خاطر نشان کرد: حضرت عباس (ع) هیچ گاه به امام حسین (ع) نگفت نظر من این گونه است بلکه همواره تبعیت کرد و گوش به فرمان سیدالشهدا بود و تسلیم محض ولی زمان خود امام حسین (ع) بود واین گونه ولایت مداری خود را اثبات کرد.

آیت الله اسلامی با اشاره به اینکه درسی که باید از حضرت عباس (ع) ‌بگیریم این است که تسلیم ولایت باشیم، ادامه داد: اگر خودمان نظرات مان را در مقابل ولی و تولیت و متولی نظام باشد وبخواهیم به کرسی بنشانیم از راه دورشدیم و از صراط مستقیم فاصله گرفتیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار