در وزن 82 کیلوگرم
فرنگی‌کار قم بالاتر از دیگر رقبای خود به مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان دست یافت.
کد خبر: ۵۹۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 21 April 2018

به گزارش تابناک قم، کشتی‌گیری که از سال 2013 و با عضویت در ترکیب تیم اعزامی نوجوانان ایران به پیکارهای قهرمانی آسیا در رده ملی فعالیت می‌کند و در تمام رده‌های تیم‌های ملی عضویت داشته، اکنون یکی از امیدهای کشتی قم برای کسب سهمیه رقابت‌های برون‌مرزی سال 2018 است.

این کشتی‌گیر مهدی ابراهیمی است که در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی اولان‌باتور مغولستان نخستین مدال برون‌مرزی خود را با کسب مقام به رنگ برنز کسب کرد و در ترکیب تیم ملی جوانان ایران نیز قهرمانی مسابقات جوانان آسیا را تجربه کرده است.

ابراهیمی کشتی‌گیری است که در سال‌های 1393 و 1394 دو سال متوالی قهرمان پیکارهای کشتی فرنگی جوانان ایران شده و در سال 1394 در میان شگفتی توانست به عنوان پدیده رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان ایران با شکست دادن تمام رقبای مطرح خود قهرمان کشور شود.

این فرنگی‌کار خوش‌آتیه استان قم دو بار با درخشش در پیکارهای مختلف همراه با تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشورهای برزیل و فرانسه نیز اعزام شده و اکنون با تمام این تجارب کشتی‌گیر طلایی قم در انتخابی تیم ملی به شمار می‌رود.

در شرایطی که تعداد هشت کشتی‌گیر متشکل از هفت فرنگی‌کار و یک آزادکار به نمایندگی از هیات کشتی استان قم بر اساس سهمیه بندی انجام شده از سوی فدراسیون کشتی، مجوز حضور در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی را داشتند، ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی به میدان رفت.

این کشتی‌گیر با درخشش در مقابل حریفان خود تک تک آنها را شکست داد و مجوز حضور در فینال را کسب کرد، در حالی که با پایان پیکارهای مقدماتی و حذفی، در نهایت کیوان رضایی از فارس، مهدی محمدزاده از مازندران، مهدی ابراهیمی از قم و عباس مهدیزاده از اصفهان به نیمه نهایی رسیدند.

در این مرحله ابراهیمی از قم موفق به شکست رقیب اصفهانی خود شد و محمدزاده از مازندران نیز نماینده فارس را شکست داد تا فینال بین نمایندگان قم و مازندران به انجام برسد، فینالی که در آن مهدی ابراهیمی از قم با وجود اینکه امتیاز نخست را به حریف داد اما در ادامه پنج امتیاز گرفت و با برتری پنج بر یک قهرمان شد تا امید قمی‌ها برای حضور در مسابقات جهانی 2018 مجارستان و بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار