مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: 50 درصد از شبکه فاضلاب شهر قم تکمیل شده است، اما تنها 28 درصد از مردم این شهر به شبکه فاضلاب وصل شدند.
کد خبر: ۵۹۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 20 April 2018

به گزارش تابناک قم،علی جان صادق پور با اشاره به هدررفت آب در شهر قم اظهار کرد: اکنون هدررفت آب در این شهر به 17 درصد رسیده است و هر ساله حدود 30 کیلومتر از شبکه انتقال آب در قم برای کاهش هدررفت اصلاح می‌شود، در گذشته میزان هدررفت در شبکه انتقال آب این شهر حدود 30 درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه چرخه فاضلاب در این شهر تکمیل نشده است افزود: 50 درصد از شبکه فاضلاب شهر قم تکمیل شده است، اما تنها 28 درصد از مردم این شهر به شبکه فاضلاب وصل شدند، باید از پساب شهر قم پس از تصفیه در صنعت و فضای سبز مصرف شود.

صادق پور با اشاره به ضرورت استفاده مردم شهر قم از شبکه فاضلاب اظهار کرد: باید مردم در این شهر با کار فرهنگی به سمت استفاده از این شبکه تشویق شوند، حق انشعاب شبکه فاضلاب برای مردم تقسیط شده است و طی دو سال اخیر 30 هزار واحد مسکونی در شهر قم به شبکه فاضلاب وصل شدند.

وی ادامه داد: برای حل مشکل فاضلاب در منطقه پردیسان مناقصه‌هایی برگزار شده است که با همکاری دستگاه‌های مسؤول، شبکه فاضلاب در این منطقه ایجاد شود و سهم هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرنشان کرد: براساس قانون هر دستگاه دولتی یا بخش خصوصی که از آب خاکستری برای مصارف غیر شرب خود استفاده کند، از مشوق‌های خاصی بهره مند می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار