رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 13واحد نمونه در عرصه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اولین همایش حمایت از حقوق مصرف کننده مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۹۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 19 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اتاق بازرگانی گفت: این همایش برای اولین بار در استان قم در جهت حمایت از تولید ملی برگزار شده است و در این همایش از واحدهایی که شاخص های حقوق مصرف کننده را داشتند تقدیر بعمل می‌آید.

وی افزود: این همایش به تولید کنندگان کمک می‌کند تا سمتی بروند که کالایی تولید کنند که مصرف کننده نیاز دارد و مصرف کننده نیز از کالای ایرانی حمایت کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید از تولید کنندگان کالای ایرانی حمایت کنیم تا کالای رقابت پذیر تولید کنند؛ در همین راستا در استان برای توانمند سازی واحد های تولیدی برنامه داریم تا ظرفیت خالی کارخانه ها را تکمیل کنیم و دستگاه های این واحد ها را با کمک دولت بهسازی و نوسازی کنیم.

وی با بیان اینکه اصناف نقطه تماس مصرف کننده و تولیدکنندگان هستند، افزود: فروشنده و عرصه کننده در انتخاب کالا توسط مصرف کننده بسیار تاثیر دارد و عرضه کنندگان باید مشتریان را در خرید کالای ایرانی ترغیب کنند.

سیجانی بیان کرد: در آذرماه فراخوانی انجام شد و ۷۰واحد تولیدی و خدماتی متقاضی ارزیابی جهت همایش معرفی واحد های نمونه در عرصه حمایت از حقوق مصرف کننده بودند و براساس شاخص های دقیق و طبق دستور العمل، کمیته اجرایی متشکل از دستگاههای استان شاخص ها را امتیاز بندی کردند و ۱۱واحد تولیدی و ۲واحد خدماتی امتیاز لازم را کسب کردند و گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده را دریافت می‌کنند.

وی افزود: دو واحد تولیدی دیگر نیز که درهمایش ملی حمایت از حقوق مصرف کننده تندیس ملی دریافت کردند، در این همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در این همایش رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف ککنده در استان قم گفت: قوانین حمایت از مصرف کنندگان در سازمان ملل به تصویب رسیده است و یکی از اولین حق های مصرف کنندگان، سلامت تولیدات است. قوانین حمایت از مصرف کنندگان در سازمان ملل به تصویب رسید.
محمد جلال گلدوست افزود: حق آگاهی نیز حق دوم مصرف کنندگان است و تولید کنندگان باید اطلاعات درست و منطبق با آگاهی مصرف کننده را ارائه کنند؛ صدای مصرف کننده چراغ راه تولید کننده است و اگر مصرف کننده بتواند انتقادات و نیاز های خود را بگوید، وضعیت تولید بهبود پیدا خواهد کرد.

در پایان این همایش از 11واحد تولیدی و 2 واحد خدماتی که در عرصه حمایت از حقوق تولید کننده نمونه استان شناخته شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

شرکت آجر نسوز آذرخش، شرکت مرداس، شرکت شب کهربا، شرکت بلندای افراز، شرکت صنایع شیر ژال، شرکت راما مهر آریا، تعاونی گرانول معصوم، شرکت آریا صنعت معصومی، شرکت فرنان، شرکت آریان کیمیا تک، شرکت پول آسا، شرکت نبات شهد بهار و شرکت نگین همراه سرویس واحد هایی بودند که در این همایش به عنوان واحد نمونه حمایت از حقوق مصرف کننده شناخته شدند؛ همچنین از شرکت پاکشوما دارنده تندیس طلایی و شرکت ایسکول دارنده تندیس نقره ای ملی حمایت از حقوق مصرف کننده، تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار