معاون شهردار قم خبر داد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز مطالعات بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 19 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با بیان اینکه در یک دهه اخیر روند انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهری حرکتی شتابان داشته و کلانشهرها با استناد به راهبردهای این طرحها توانسته‌اند گامهای اساسی برای حل مشکلات حمل و نقل شهری فعلی و آتی خود بردارند اظهار کرد: با توسعه همه جانبه شهر قم در عرصه‌های ملی و استانی و رشد مسائل حمل و نقل و ترافیک شهری نیاز به بازنگری طرح جامع حمل و نقل به عنوان سند توسعه بلند مدت سیستم حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری قم به عنوان متولی امور حمل و نقل و ترافیک شهر طی قراردادی انجام این کار را به مهندسین مشاور ذیصلاح واگذار کرده است خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی علمی و دقیق برای بازنگری طرح‌هایی از قبیل ساماندهی و توسعه سامانه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، یک طرفه کردن معابر، بهبود وضعیت پارکینگ‌ها، توسعه سامانه‌های جدید از قبیل سامانه اتوبوس تندرو(BRT)، سامانه‌های ریلی، و بکارگیری سامانه‌های هوشمند حمل و نقلی از مهم‌ترین اهداف این مطالعات است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه از 28 فروردین تا 25 اردیبهشت شهروندان قمی شاهد انجام آمارگیری‌های متعددی در سطح شهر خواهند بود افزود: این کار با هدف بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر قم در حال انجام است.

وی اذعان کرد: این آمارگیری‌ توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم انجام می‌شود و اطلاعات استخراجی از این آمارها، مبنای تصمیم‌های آتی مدیریت شهری برای توسعه و بهبود حمل و نقل و ترافیک شهر در سال‌های آتی خواهد بود.

ذاکریان تصریح کرد: همکاری و مشارکت عموم مردم برای به ثمر رسیدن این آمارگیری‌ها و نتایج مطالعات بسیار ضروری است؛ البته بخشی از اطلاعات سفرها، با همکاری آمار گیران حرفه ای انجام خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار