مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان قم گفت: برای اولین بار 150 بانوی مطلقه سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد، به زندگی مشترک با همسران قبلی خود بازگشتند.
کد خبر: ۵۹۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 19 April 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار در آئین ازدواج "دوباره زندگی" ویژه زنان سرپرست خانوار که با حضور مهندس فتاح رئیس کمیته امداد که در مجتمع حضرت فاطمه زهرا(س) در قم برگزار شد، عنوان کرد: زنان و مردان بزرگی با همت و تلاش خود، زندگی دوباره ای را از سر گرفته اند و خانواده ای را تشکیل داده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان قم افزود: برای اولین بار 150 بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد، با همسران قبلی خود ازدواج کردند.

وی تصریح کرد: این افراد که سالها تجربه طلاق و جدایی را به دلیل مشکلات اقتصادی و آسیب هایی مانند طلاق و بیکاری داشتند امروز به آغوش خانواده بازگشتند و زندگی تازه ای را رقم زدند.

میرشکار بیان کرد: مشاورین و کارشناسان فرهنگی و مددکاران با ارائه مشاوره های منسجم موجب شدند تا زنان سرپرست خانوار با همسران قبلی خود ازدواج کنند.

وی خاطرنشان کرد: 67 تن از این زنان وام خود اشتغالی دریافت کرده بودند که 700 میلیون تومان تسهیلات را شامل می شد، همچنین این زنان با ازدواج خود مبلغ 3 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج دریافت کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان قم اظهار کرد: کمیته امداد تا 6 ماه در کنار این زوجین هستند تا اگر مشکلی باشد به طور کامل حل شود.

وی گفت: طلاق زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی در زندگی می شود و برای فرزندان نیز تلخی های زیادی دارد، امیدواریم زنان سرپرست خانوار دیگر نیز با بازگشت به زندگی خود باری از مشکلات شان را کم کنند.

میرشکار با اشاره به وضعیت زندگی این زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: 57 تن از زنان مطلقه در این جمع زیر 20 سال و 71 نفر بین 20 تا 30 سال و 19 تن بین 30 تا 40 سال و دو تن بالای 40 سال دارند.

وی بیان کرد: همچنین از بین این جمع 23 نفر دارای یک فرزند و 24 تن نیز دارای دو فرزند و 18 نفر دارای سه فرزند به بالا هستند و تعدادی نیز فرزندی نداشتند.

گفتنی است با حمایت کمیته امداد کشور و استاندار قم هدیه یک سفر کربلا نیز به این زوجین اهداء شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار