طی سال گذشته؛
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مردم قم در سال گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کردند.
کد خبر: ۵۹۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 19 April 2018

به گزارش تابناک قم، پرویز فتاح پیش از ظهر پنج‌شنبه در جشن ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت کمیته امداد با همسران سابق خود که در مجتمع حضرت فاطمه‌الزهرا(س)‌ برگزار شد اظهار داشت: بدون تردید هیچ امری مانند ازدواج اجر و ثواب ندارد.

وی افزود: کارهای خیر بسیار زیادی در دنیا انجام می‌شود اما ازدواج کردن و ترغیب به ازدواج پسندیده‌ترین اقدام و فعالیت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اجرای دوباره‌ زندگی ارزشمند است، گفت: بامشورت، تذکر و تلنگر می‌توان از بسیاری از طلاق‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد، جلوگیری کرد اما متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مردم از مداخله در این مسئله دوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۸ درصد از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را زنان سرپرست تشکیل می‌دهند، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۲۵ هزار زن سرپرست خانوار به دلیل طلاق و جدایی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

فتاح با بیان اینکه هزینه از سرگیری این زندگی‌ها بسیار کم‌ و اثرات و برکات آن‌ بسیار زیاد است، گفت: اجرای این طرح در زنانی که اعتقادات مذهبی دارند، موفقیت بیشتری داشته است و اجرای این طرح در استان قم نیز به دلیل همین پشتوانه مذهبی و اعتقادی است.

آمار پایین طلاق در جامعه تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آمار طلاق در جامعه تحت پوشش کمیته امداد گفت: جامعه تحت پوشش کمیته امداد کمترین میزان طلاق را دارند و آمار طلاق در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کمتر از ۴ درصد است.

وی با بیان اینکه قم می‌تواند در این زمینه سرآمد و الگوی دیگر شهرها باشد، اظهار کرد: بدون تردید هرچه بیشتر به دین تکیه کنیم توفیقات بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) با تأکید بر ضرورت اهتمام به طرح دوباره‌ زندگی بیان کرد: بازگشت زنان سرپرست به زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نیز مزایایی در نظر گرفتیم تا زمینه برای بازگشت مجدد زنان فراهم شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم قم برای کمک به محرومان گفت: مردم قم در سال گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کردند که این مبلغ در اموری از جمله تهیه جهیزیه، ایجاد اشتغال و ... هزینه شده است.

فتاح با تأکید بر ضرورت رسیدگی به بانوان سرپرست خانواده، گفت: استان قم به منظور رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست، اداره مخصوص بانوان را راه‌اندازی کرده است که رسیدگی به امور بانوان را بسیار تسهیل کرده و باید دیگر استان‌های کشور نیز این اقدام الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته ۸۷ درصد از بودجه خود را دریافت کرده است، گفت: خوشبختانه دولت در سال جاری بودجه ما را خارج از تخصیص و زودتر پرداخت کرده است؛ همچنین مجلس شورای اسلامی نیز همکاری‌های زیادی با ما داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس تبصره ۱۴ حدود ۷ هزار میلیارد تومان و بر اساس تبصره ۱۶ نیز به منظور اشتغال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مردم به کمیته امداد کمک شد که این مقدار نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار