مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: برای صرفه‌جویی و مصرف بهینه مصارف آب در قم کاشت چمن در فضای سبز شهری قم ممنوع شود.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 18 April 2018

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی حسینی مسگر عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی نشان از اهمیت مسئله کم‌آبی در کشور است.

وی مشکلات کم‌آبی در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: در نیمه دوم سال گذشته با توجه به کاهش قابل‌توجه بارندگی شرایط حادی در کشور ایجاد شد که سبب به تصویب و تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با تأکید بر برخی مصوبات مهم کارگروه سازگاری با کم‌آبی در کشور گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اصلاح الگوی کشت و اتخاذ تدابیر استانی برای جلوگیری از تناقضات اجتماعی در اثر بی‌آبی از وظایف مهم کارگروه سازگاری با کم‌آبی در کشور است.

حسینی مسگر با اشاره به برخی از مهم‌ترین تدابیر استان قم در قبال مشکلات ناشی از خطرات کم‌آبی عنوان کرد: بایدکاهش 30درصدی در مصارف فضای سبز استان در سال جاری اتفاق بیفتد، محدودیت آبیاری اراضی کشاورزی در روز و محدودیت آبیاری فضای سبز در روز ازجمله محورهای مهم استان در مصرف بهینه آب در سال 97 است.

وی ادامه داد: محدودیت آبگیری استخرها از آب‌های زیرزمینی، محدودیت در کشت یونجه، محدودیت آبیاری باغ‌های استان از طریق آب‌های شبکه‌ای و حذف چمن از فضای سبز شهری از جمله برنامه‌های دیگر در راستای کنترل و مدیریت منابع آبی در استان قم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با اشاره به محورهای مهم و اساسی دیگر در کنترل و مدیریت بهینه مصارف آب در استان عنوان کرد: کاهش و حذف المان‌های آبی، اصلاح سیستم‌های آب‌شیرین‌کن خانگی و محور قرار گرفتن موضوع آب در سند اشتغال استان ازجمله برنامه‌های استان در مدیریت و کنترل منابع آب استان در سال جاری است.

حسینی مسگر با بیان اهمیت صرفه‌جویی در مصارف برق‌آبی استان تأکید کرد: مدیریت بار تابستان در مسئله کنترل برق در استان در نظر گرفته‌شده تا در ماه‌های خرداد و تیرماه با قطعی برق در استان روبه‌رو نشویم.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های آبی استان در سال جاری تصریح کرد: تصفیه‌خانه جدید آب قم تا هفته دولت اتمام و آماده بهره‌برداری می‌شود، همچنین انسداد و پر کردن چاه‌های غیرمجاز نیز از اولویت‌های کنترل انرژی در سال 97 است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم ادامه داد: اجرای عملیات جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر پردیسان، توسعه و اصلاح 60 کیلومتر توزیع آب شهر قم و اصلاح 8 کیلومتر از خط فرعی فاضلاب شهر قم از اهداف و هدف‌گذاری‌های مهم استان در سال جاری است.

حسینی مسگر تأکید کرد: ارتقای سطح حفاظت فیزیکی و هوشمند آب‌رسانی و اجرای آغاز عملیات آب‌رسانی به 4 روستا از دیگر اولویت‌های مهم استان در سال 97 خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار