در جلسه تفسیر قرآن کریم مطرح شد
مفسر قرآن كريم گفت: آيات فراواني در قرآن درباره نفاق و منافقان است به طوري كه بر اساس آن منافقان سعي مي‌كردند اسلام گرفتار شكست شود و ارتباط تنگاتنگ با بيگانگان داشتند.
کد خبر: ۵۹۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 18 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: خداوند شاهد است که منافقان دروغ می‌گویند و زمانی که بیان می‌کنند ما معتقدیم تو پیامبر هستی از عقیده خود خبر می‌دهند ولی در واقع در قلب آنها انکار و کفر است.

وی خاطرنشان کرد: آنها با سوگند مطالب را بیان می‌کنند تا از خطر در امان بمانند و کسی به آنها کاری نداشته باشد تا از سفره اسلام سوء استفاده کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بر اساس سخنان خداوند در قرآن منافقان در قلب مرض دارند گفت: در زبانشان این است که در قلب ما اعتقاد است ولی دروغ می‌گویند و می‌خواهند ارتباط خود را با بیگانگان حفظ کنند.

وی عنوان کرد: انسان زمانی با شمشیر و زمانی به امر غیب پیروز می‌شود بنابراین زمانی که با شمشیر پیروز می‌شود شهید و اسیر به همراه دارد و زمانی که ترس در دل دشمنان افتاده می‌شود با امداد الهی است.

آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: اگر کسی از هوش و استعداد خود استفاده کند عملش افزوده می‌شود و زمانی که صفحه دل با سوء اختیار از کفریات پر شود، مهر می‌شود که در این صورت دیگر قابل نوشتن نیست.

وی با بیان اینکه انبیا برای هدایت آمدند گفت: منافقان از راه اسلام ظاهری می‌خواهند به مقصد و برنامه‌هایی برسند ولی کارشکنی داشتند. آیات فراوانی در قرآن درباره نفاق و منافقان است به طوری که بر اساس آنها منافقان سعی می‌کردند اسلام شکست بخورد و ارتباط تنگاتنگ با بیگانگان داشتند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عده‌ای که نفاق دارند به دستگاه حکومتی نزدیک می‌شوند تا منافع آنها حفظ شود در حالی که در کارشکنی و حرمت‌شکنی‌ها حضور دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار