با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال؛
رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد در بخش سلفچگان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 16 April 2018

به گزارش تابناک قم، جعفر اویسی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی بافت روستای راهجرد به جاده ترانزیتی اراک - قم و احتمال وقوع حوادثی نظیر خروج خودرو از مسیر و احتمال برخورد با ساکنان و ابنیه روستا، طرح ایمن‌سازی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تردد عابران از عرض راه و ضرورت جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد (در ناحیه متجانب با محور اراک – قم) با نصب و استقرار افزون بر ۱۱۵ قطعه نیوجرسی مفصلی (۷۰۰ متر) عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم هزینه اجرایی این طرح را بالغ بر دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طول هر قطعه نیوجرسی مفصلی ۶ متر و ارتفاع آن یک متر است.

وی در توضیح بیشتری در خصوص ویژگی‌های این نوع نیوجرسی افزود: وزن هر قطعه از نیوجرسی‌های مفصلی به طور متوسط پنج تن می‌باشد که به وسیله مفصل‌های فلزی به یکدیگر متصل و در صورت خروج و برخورد خودرو با آن‌ها می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای از ورود خودرو به روستا جلوگیری نمایند.

اویسی ارتفاع مناسب این نوع نیوجرسی را از دیگر عوامل مهم در ممانعت از ورود احشام روستاییان به سطح راه دانست و ادامه داد: بی‌تردید مهمترین فاکتور در تأمین ایمنی راه‌ها، توجه جدی و اجرای دقیق مقررات جاده‌ای توسط رانندگان و احتیاط عابران، خصوصاً ساکنان شهر و روستاهای متجانب با جاده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار