مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی قم در اوایل سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 16 April 2018

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به لزوم احداث نخستین نیروگاه خورشیدی قم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در تامین انرژی با مشکلات زیادی مواجه هستیم از تعمیر و نگهداری تا منابع محدود، از همین رو ایجاد نیروگاه‌های خوشیدی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: از ابتدای سال 96 موضوع فرهنگسازی و احداث نیروگاه های خورشیدی با جدیت دنبال شد و در نهایت برای ساخت یک نیروگاه 20کیلو وات در مجاورت شهرداری مرکز اقدام شد.

جوادیان گفت: این نیروگاه از ابتدای سال 97 قابل بهره برداری است و شهروندان نیز میتوانند از نزدیک با نحوه فعالیت این نیروگاه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه گذاری‌های مناسب، ایجاد نیروگاه های خورشیدی توسط شهروندان است، ادامه داد: هر شهروند می تواند در محل زندگی خود نیروگاه 5 کیلو واتی احداث کند که با توجه به شرایط موجود میتوانند قرارداد 20ساله با شرکت های وابسته به وزارت نیرو منعقد و برق تولیدی خود را به فروش برسانند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: این سرمایه‌گذاری مطمئن است که طی 3تا 4سال سرمایه اولیه برگشت پیدا میکند و 16سال آتی آن سود حاصل از این سرمایه گذاری است.

جوادیان خاطرنشان کرد: هر نیروگاه 5 کیلو واتی نیازمند 30 میلیون تومان سرمایه اولیه است که در شهر قم با توجه به تعداد روزهای آفتابی 40 ماهه هزینه ها برگشت پیدا میکند.

وی از احداث یکی از بزرگترین نیروگاه های بزرگ شهر به ظرفیت 100کیلووات در بوستان غدیر خبر داد و گفت: اوایل سال 97 عملیات ساخت این نیروگاه به صورت مشارکتی آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار