مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: در سال جاری ۱۴ پروژه آبرسانی برای انجام در روستاهای سرخده، بنابر، سفید آله، کرمجگان، وشنوه، ورزنه، لنگرود، اسلام‌آباد، جنداب، قباد بزن، گیو و طینوج در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 16 April 2018

به گزارش تابناک قم،محمد احمدی جبلی اظهار داشت: در سال جاری 14 پروژه آبرسانی برای انجام در روستاهای سرخده، بنابر، سفید آله، کرمجگان، وشنوه، ورزنه، لنگرود، اسلام‌آباد، جنداب، قباد بزن، گیو و طینوج در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اعتبارات این پروژه‌ها گفت: پیش‌بینی اعتبار این پروژه‌ها 12 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و 20 میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی است، به این معنا که 32 میلیون تومان درمجموع در دستور کارمان است که اعتبار جذب کرده و پروژه‌ها را پیش ببریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه پیش‌بینی این است که در سال 97، درمجموع با انجام این 14 پروژه به 18 روستا آب‌رسانی شود، ادامه داد: این 14 پروژه در بخش‌های کهک، سلفچگان و مرکزی در دستور کار قرار دارند و همه این پروژه‌ها عمرانی هستند.

احمدی جبلی بیان کرد: چند روستا مانند بنابر و ورزنه به‌محض ابلاغ اعتبار کارشان را شروع می‌کنیم، روستاهای یکه باغ و سنجگان نیز کارشان در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال 97، این روستاها را آب‌رسانی کنیم، همچنین روستاهای کرمجگان، سرخده و عنایت بیگ روستاهایی هستند که امیدواریم تا پایان سال 97، از منابع آبی برخوردار شده و مشکلشان حل شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به مسئله کم‌آبی و بحران آب گفت: پروژه‌هایی که در دست انجام داریم پروژه‌هایی هستند که به‌طورقطع تحقق خواهند یافت، البته بحران آب جدی است و اگر صرفه‌جویی نشود یقیناً مشکل آب خواهیم داشت، مردم باید یاری کنند چراکه امسال سال بسیار سخت و کم‌آبی است تا بتوانیم این سال را پشت سر بگذاریم.

وی ابراز کرد: اگر اعتبارات به‌موقع و میزان موردنیاز دستمان برسد می‌توانیم پروژه‌ها را به‌موقع به اتمام برسانیم، برای نمونه برای آنکه مشکل آب بخش کهک را که از سرشاخه‌های دز تأمین می‌شود را برطرف کنیم. این کارها در صورتی انجام می‌شود که مردم میزان مصرف را مدیریت کرده و صرفه‌جویی داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار