کارشناس سازمان صنعت قم:
کارشناس اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: رسانه ها نباید اجازه دهند موج ایجاد شده برای حمایت از کالای ایرانی پس از سخنان مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال جاری، کمرنگ شود.
کد خبر: ۵۹۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم،اکبر ابدالی بیان کرد: فضای رسانه ای نقش موثری در پویایی هر چه بیشتر گفتمان حمایت از کالای ایرانی دارد و رسانه ها با تولید آثار هنری متنوع باید این جریان را روز به روز گسترش دهند.

وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم این حمایت ها و موج ایجاد شده برای حمایت از کالای ایرانی، فراموش شود، بلکه این مساله باید در ذهن همه مردم جاودانه گردد، چرا که تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی اقتصادی به بیگانگان در همین موضوع نهفته است.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی مصداق مشخص تحقق اقتصاد مقاومتی است و ما باید کاری کنیم که کالای ایرانی نشانگر هویت ملت ما در بین سایر کشورهای جهان باشد.

ابدالی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر واژه کالای ایرانی به جای کالای داخلی نشان می دهد که تولید کنندگان ما باید محصولی را ارائه دهند که در شان مردم ما باشد و بتواند با کیفیت بالای خود در بازارهای بین المللی رقابت کند.

وی افزود: ایران الگوی کشورهای جهان اسلام است و به طور حتم کالایی که با نشان ایران تولید می شود در بازارهای کشورهای اسلامی مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است و حرکت های ایجاد شده در این جهت می تواند نقطه های امید بخشی را در مقابل اقتصاد کشور قرار دهد.

مولف کتاب اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر، گفت: رسانه های داخلی باید با تمام توان به معرفی کالاهای ساخت ایران بپردازند و مردم را به سمت استفاده از آن تشویق کنند؛ همچنین لازم است سامانه های معرفی کالاهای داخلی در فضای مجازی ایجاد شود تا مردم به راحتی به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: مساله حمایت از کالای ایرانی به اندازه ای اهمیت دارد که هیچ کس از مسئولان و مردم، نباید به خاطر منافع شخصی آن را رها کنند؛ حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی در شرایط رقابتی امروز دنیاست.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار