آیت الله جوادی آملی:
مرجع تقلید شیعیان خودبینی را تنها مانع رسیدن انسان به خداوند برشمرد.
کد خبر: ۵۹۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 14 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر شنبه در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول الله اظهار داشت: مبعث رسول اکرم تجلی خداوند است هر چند که سراسر خلقت تجلی الهی است اما در خصوص بعثت و نزول قرآن در نهج البلاغه آمده است که این تجلی خاصی است.

وی افزود: تنها مانع ما به رسیدن خداوند خود بینی است و بایدبدانیم راه و مقصود دور نیست.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: بهترین تقوا توحید است و همه ما و به خصوص روحانیون باید عهد ببندند که غیر از خداوند به چیزی تکیه نکنیم و بی عرضگی و تبلی بدترین چیز است.

وی گفت: خداوند انبیا و اولیای الهی و امام معصوم را فرستاد و امروز وظیفه ما دست دراز کردن و تمسک به معارف آنها است که نباید از این امر کوتاهی کرد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه طلابی که ملبس می شوند شناسنامه جدیدی دریافت می کنند، افزود: هر کسی به دنیا می آید شناسنامه عادی می گیرد و هر کسی بزرگ شد خودش شناسنامه اش را انتخاب می کند و نباید از اهل بیت دور شد بلکه بایست به فرامین آنها عمل و آن را منتشر کرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: در زمان پیامبر خرافات و هوس رانی وجود داشت که رسول خدا وهن و خیال را به علم تبدیل کرد و گرایش های قومی و قبیله ای را عوض و عقل را به جای هوس قرار داد که در نهایت جاهلیت به عقلانیت تبدیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار