استاد هنرهای تجسمی متهم کردن طراحان در فضای مجازی را صحیح ندانست و گفت: اینکه در فضای مجازی طراحی را متهم به کپی کردن می‌کنند کار صحیحی نیست چرا که امروزه به دلیل وجود تولید انبوه طراحی‌ها بسیاری طراح‌ها از ایده کارشده بی‌اطلاع هستند.
کد خبر: ۵۹۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 13 April 2018

به گزارش تابناک قم، مسعود نجابتی در نشست نقد و بررسی مجموعه آثار نشانه حامد مغروری که در نگارستان اشراق برگزارش شد، به ویژگی‌های نخستین نمایشگاه نقش نشانه اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه تاکنون مشابهی نداشته و به‌نوعی بدون تکرار است.

وی عرصه طراحی و نشانه را سخت و دشوار دانست و افزود: عرصه طراحی، گرافیک و نشانه کار هر شخصی نیست به‌نوعی این عرصه جز یکی از دشوارترین عرصه‌های هنری است.

استاد هنرهای تجسمی با تأکید بر دشواری و سختی عرصه نشانه و طراحی، اظهار داشت: اینکه طراح فعالیت‌های هنری مانند پوستر و کتاب در قم، به تعداد انگشتان دست وجود ندارد به دلیل دشواری و سختی این عرصه است چراکه فردی می‌تواند در این حرفه موفق شود که علاوه بر طراحی فعالیت‌های دیگری مانند معلمی و آموزش دادن در این عرصه را نیز به همراه داشته باشد.

وی افزود: اکنون در زمینهٔ طراحی، در عصر تولید انبوه زندگی می‌کنیم، به همین دلیل اگر می‌خواهیم در طراحی متهم به کپی نشویم و به یک طراح منحصر به مفرد تبدیل شویم باید تلاش‌های خود را دوچندان کنیم.

نجابتی متهم کردن طراحان در فضای مجازی را صحیح ندانست و ابراز کرد: اینکه در فضای مجازی طراحی را متهم به کپی کردن می‌کنند کار صحیحی نیست چراکه امروزه به دلیل وجود تولید انبوه طراحی‌ها بسیاری طراح‌ها از ایده کارشده بی‌اطلاع هستند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از آثار، فقط نتیجه نهایی مشاهده می‌شود و به‌نوعی از پشت‌صحنه آن بی‌اطلاع هستیم به همین دلیل در فضای طراحی و گرافیک باید مراحل تولید را نیز نمایش دهیم.

استاد هنرهای تجسمی فعالیت‌های هنری در عرصه طراحی و گرافیک را روبه‌رو با ضعف دانست و بیان کرد: در عرصه گرافیک و غیره با ایده‌های خوبی برخورد می‌کنیم اما طراح آنان با وجود نرم‌افزارها و دیگر مراحل با ضعف روبه‌رو هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار