مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در ایام عید نوروز نزدیک به 500 برنامه فرهنگی توسط دستگاه های گوناگون فرهنگی استان انجام شد.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 12 April 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فعالیت های نوروزی این اداره کل اظهار داشت: جلسه هایی با دستگاه هایی که به صورت ویژه کار فرهنگی انجام می دهند، برای اجرای این برنامه ها ترتیب یافت.

وی افزود: در این راستا برنامه ها فرهنگی روی 5 محورِ اصلیِ حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان(ع)، مساجد و محل های اسکان زائران برنامه ریزی صورت گرفت.

حسینی اظهار کرد: در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیش از 200 برنامه فرهنگی با مشارکت دستگاه های مختلف انجام و در مسجد مقدس جمکران نیز بیش از 80 برنامه فرهنگی اجرا شد.

وی افزود: در بقعه های امامزادگان(ع) با محوریت طرح «آرامش بهاری» توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه برنامه های فرهنگی انجام و در چند بقعه امامزادگان(ع) نیز برنامه های متنوع فرهنگی به صورت ویژه ترتیب یافت.

وی ادامه داد: در مساجد، کانون های فرهنگی – هنری برنامه های خاصی را دنبال کردند و طرح «پیک فرهنگ» که اهدای کتاب به شهروندان و مسافران بود را اجرا نمودیم.

حسینی دیدار با جمعی از هنرمندان و بازدید از برخی از مرکزهای فرهنگی، هنری و رسانه ای را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام عید نوروز برشمرد و گفت: دستگاه های گوناگونی مانند ستاد اقامه نماز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل ورزش و جوانان نیز هر کدام برنامه های متنوع فرهنگی در این ایام داشتند.

وی گفت: برخی از دستگاه ها نیز مانند سپاه، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر برنامه های حمایتی داشتند و شهرداری هم برنامه های متنوعی از جمله تور قم گردی را در این زمینه اجرا کرد.

وی افزود: کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائران برای اجرای هر چه بهتر برنامه های فرهنگی در ایام نوروز جلسه های مختلفی را برگزار کرد و تلاش شد برنامه های فرهنگی هم دارای تنوع باشد و هم تعداد افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهد.

حسینی کاشانی گفت: برای اجرای برنامه های فرهنگی ویژه زائران نیازمند یک بودجه جداگانه هستیم که ان شاءالله با پیگیری های انجام شده، با توجه به اختصاص بودجه برای شهرهای مشهد، قم و شیراز توسط مجلس شورای اسلامی، این استان بتواند با جذب اعتبارات اقدامات مناسب فرهنگی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عید نوروز هم چنین تالار مرکزی شهر به وسیله سینما سیار به مجموعه 3 سینمای دیگر شهر قم اضافه شد.

سه سینما با 950 صندلی در قم فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار