آیت‌الله نوری همدانی گفت: اینکه با مردم چگونه برخورد کنیم بسیار مهم است، چرا که مردم جان و مال خود را در راه نظام اسلامی داده‌اند، بنابراین گفتار و رفتار مسئولان با مردم دارای اهمیت بسیاری است.
کد خبر: ۵۸۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷ 10 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در دیدار با شهردار قم، با بیان اینکه کار شهرداری دارای اهمیت بسیاری است، اظهار کرد: با توجه به انسجامی که در مجموعه شهرداری وجود دارد توفیقات بسیاری در امور شهری به دست آمده و اقدامات بسیار وسیعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سلیقه، ذوق و سابقه شهردار کمک به تحول در شهر قم کرده است، افزود: خدمت به قم در سطح عالی بسیار مهم بوده و به نوبه خود از اقدامات شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) گفت: عقل وسیله به دست آوردن بهشت و قرب الی الله است، در این حدیث حضرت فرموده‌اند که باید عقل را در راه نشر معارف اهل‌بیت (ع) بکار برد و در غیر این صورت عقل در اختیار شیطان بوده و شیطنتی بیش نیست.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) به سخنان لقمان استناد کرده و می‌فرمایند، دنیا دریایی عمیق است، بسیاری در این دریای عمیق غرق شده‌اند، برای نجات باید کشتی ساخت و این کشتی تقوای الهی و در باطن کشتی ایمان باید باشد، توکل بر خداوند متعال بادبان کشتی بوده و کشتی را به حرکت در می‌آورد.

وی با تأکید بر اهمیت آموختن زبان عربی گفت: زبان عربی زبان دین و دارای اهمیت بسیاری است، اگر آشنایی با زبان عربی داشته باشیم خودمان می‌توانیم با یادگرفتن صرف و نحو عربی مفاهیم قرآنی را فهمیده و درک کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت کار مسئولان نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اینکه با مردم چگونه برخورد کنیم بسیار مهم است چرا که مردم جان و مال خود را در راه نظام اسلامی داده‌اند بنابراین گفتار و رفتار مسئولان با مردم دارای اهمیت بسیاری است.

آیت‌الله نوری همدانی با نقل حدیثی از امام صادق (ع) گفت: اثرات اخلاقی رفتار انسان در چهره، گفتار و رفتار انسان نهفته است و خدمت به مؤمنان جزو شریف‌ترین عبادات است.

وی با اشاره به اینکه مسئله افزایش ارز در کشور بسیار مهم است، گفت: ارز که بالا رفت همه‌چیز گران می‌شود، به ما می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید، ما چیزی را سیاه نشان نمی‌دهیم اما سیاه سیاه است و دولت نتوانسته در این زمینه کاری انجام دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: مردم در سفره‌های خود چیزی ندیده‌اند و تماماً گرانی بوده است، سفید را سیاه نشان نمی‌دهیم اما سیاه را نشان می‌دهیم و اقتصاد کشور سیاه است، مسئولان می‌گویند که خاطرتان جمع باشد ما درست می‌کنیم اما اتفاقی نیفتاده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار