رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: شاهدیم که فرش ابریشم قم که تنها محصول درخشان این شهر و به نام قم است در شرایطی قرار گرفته که افق روشنی پیش رو ندارد.
کد خبر: ۵۸۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 10 April 2018

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به بحث افزایش قیمت نرخ حمل و نقل عمومی گفت: سیاست ما استفاده از حمل و نقل عمومی است و اقشار ضعیف هم بیشتر از این حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند افزایش 10 درصدی هم به نظر مناسب نیست و باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اداره کل صنعت، معدن و تجارت وظایف متنوعی دارد اظهار کرد: فرش از موضوعاتی است که در سطح کلان و در قم کاملا با شرایط نامطلوب مواجه است که در اشتغال و صادرات تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: شاهدیم که فرش ابریشم قم که تنها محصول درخشان این شهر و به نام قم است در شرایطی قرار گرفته که افق روشنی پیش رو ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تعاملات شهرداری و اصناف و اداره کل صنعت‌، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: صادرات قم قربانی نزدیکی این شهر به تهران است؛ بسیاری از صادرات ما با وجود اینکه ظرفیت ویژه داریم اما در تهران ثبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از صنایع قم متناسب با شرایط این شهر نیست گفت: با توجه به اینکه دفاتر این صنایع در تهران است ارزش افزوده به تهران واریز می‌شود و عدد وصولی شهرداری قم به همین دلیل بسیار اندک است.

اخوان افزود: نگرانی که مردم دارند این است که ارزش افزوده در بسیاری از موارد به نام شهرداری و دولت اما به کام فروشندگان است؛ بعضا 9 درصد دریافت می‌شود ولی به دلیل اینکه شبکه یا صندوق مکانیزه وجود ندارد خیلی‌ها واریزی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات شفافی در این خصوص از سوی سازمان مالیاتی به شهرداری داده نمی‌شود اذعان کرد: این مساله در درآمدهای شهرداری بسیار موثر است که باید مد نظر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: مشکلات بر سر راه تولید موجب شده که سرمایه‌گذاران منابع مالی خود را به بخش‌های دیگر ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار