در پی شکست های پیاپی و سنگین و همچنین با قطعی شدن سقوط صبای قم به لیگ دسته دوم فوتبال کشور، وضعیت این تیم را زیر ذره بین قرار دادیم و دلایل این سقوط را بررسی کردیم.
کد خبر: ۵۸۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 09 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، صبای قم در لیگ 96-95 در بازی پایانی مقابل استقلال خوزستان شکست خورد و با توجه به شکست غیر منتظره و غیر قابل باور پرسپولیس مقابل سیاه جامگان مشهد، در 14اردیبهشت 96 به لیگ دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد.

تیم صبا که سال 1387 به قم منتقل شد و به دلیل عدم توجه مسئولین در سال های پایانی و حضور مدیران ناکارآمد، کمتر از ده سال در لیگ برتر عمر کرد؛ با سقوط این تیم، بسیاری از کسانی که این تیم را وصله ناجور و دندان لق می‌دانستند، خوشحال شدند؛ کسانی که منافع شخصی خود را در این تیم می‌دیدند، فریاد سر دادند و بعد هم وقتی دیگر منفعتی را در این تیم برای خود احساس نمی‌کردند، از این تیم کنار کشیدند تا صبای قم که سابقه حضور در جام باشگاه های آسیا را در کارنامه داشت، به تیمی تبدیل شود که با 24 میلیارد بدهی، سر نخواستنش دعوا باشد.

پس از سقوط این تیم به لیگ دسته یک، مدیران استانی ابتدا به دنبال اسپانسر برای این تیم گشتند و وقتی کسی حاضر به حمایت از این تیم نشد، هیأت فوتبال قم با حمایت های خود، تیمی متشکل از بازیکنان بومی را وارد مسابقات کرد؛ قبل از شروع فصل، سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد که قبل از شروع مسابقات به دلایل مختلف کناره گیری کرد تا ناصر بختیاری زاده هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

بختیاری زاده نیز نتوانست نتایج مناسبی کسب کند وپس از جنجال هایی که بر سر تمرین این تیم اتفاق افتاد، از هدایت این تیم برکنار شد و بعد از آن بود که صبا به یک موش آزمایشگاهی برای مربیان متعدد قرار گرفت؛ هر از چند گاهی یک مربی می‌‌آمد و هر بلایی که دلش میخواست سر این تیم می‌آورد و پس از چند شکست میرفت و نوبت دیگری می‌رسید.

بعد از بختیاری زاده نوبت به هومن افاضلی رسید که به همراه یک اسپانسر جدید وارد صبا شد و او نیز پس از از چند بازی قید حضور در این تیم را زد و اسپانسر نیز ناپدید شد؛ بعد از افاضلی سه سرمربی دیگر نیز به صبا آمدند و بعد از چند شکست رفتند تا صبا 6هفته نیز بدون سرمربی زیر نظر مسعود خسروی فصل را پیش ببرد.

مسعود راشکی هشتمین وآخرین سرمربی صبای قم در این فصل است که بعد از حضور او، صبای قم مقابل اکسین البرز 8بر صفر مغلوب شد و در دیدار برابر نساجی مازندران هم 6بر 1 متحمل کست شد تا فقط در دو دیدار، 14گل دریافت کند؛ صبای قم پس از گذشت 30بازی از فصل، تنها موفق به کسب یک پیروزی برابر راه آهن شده است و با 9مساوی و 20 شکست و کسب 12 امتیاز در رده هفدهم قرار دارد.

صبای قم حتی از تیم راه آهن قعر جدولی که دو پیروزی دارد، در کسب پیروزی نا موفق تر عمل کرده است و با 66 گل خورده و تفاضل - 43 عنوان بدترین خط دفاع لیگ دسته یک را به خود اختصاص داده است؛ پس از پاس و پیکان، صبای قم نیز سرنوشتی مانند آن دو تم دیگر که به همدان و قزوین منتقل شده بودند پیدا کرد تا عمق تصمیمات غلط مدیران بلند پایه در آن سال ها برای انتقال تیم های تهران به استان های بدون تیم بیش از پیش مشخص شود.

صبای قم پیش از این سقوطش به لیگ دسته دو مسجل شده است و باید دید این تیم با 24 میلیارد بدهی، بدون مدیرعامل و هیأت مدیره وحتی بدون در اختیار داشتن بازیکنان کافی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور چه سرانجامی خواهد داشت.

در این شرایط باید از برخی مدیران ورشی پرسید که "آیا میدانید...؟" صبا در چه وضعیتی است و خبری از آن دارید ...؟

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار