ستاره كاراته استان قم از اعزام‌هاي برون‌مرزي سال 1396 به ميادين جهاني، آسيايي و بين‌المللي موفق به كسب پنج مدال طلا، نقره و برنز شد.
کد خبر: ۵۸۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴ 08 April 2018

به گزارش تابناک قم، ستاره یک دهه اخیر کاراته استان قم در میادین داخلی، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی و بازی‌های آسیایی این رشته امیر مهدی‌زاده است که در اکثر میادین در مقابل حریفان خود با عملکرد درخشان موفق به کسب مدال‌های متنوع طلا، نقره و برنز شده است.

مهدی‌زاده پرافتخارترین کاراته‌کای قم

مهدی‌زاده که دارای دو طلا و یک برنز جهانی، دو طلا و یک برنز آسیایی، طلای بازی‌های آسیایی، طلای دانشجویان جهان و چندین مدال لیگ جهانی، پیکارهای بین‌المللی و جام جهانی این رشته است، در سال 1396 به تنهایی موفق به کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز شد.

2 طلا، یک نقره و 3 برنز مهدی‌زاده از میادین سال 96

مهدی‌زاده که یکی از مدال‌آوران شاخص کاراته ایران در سال 1396 به شمار می‌رود، در وزن اختصاصی خود یعنی منهای 60 کیلوگرم مجموعا دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز کسب کرد و در یکی از اعزام‌های برون‌مرزی دیگر خود نیز موفق به کسب مقام پنجم شد.

برنز مهدی‌زاده از مرحله نخست لیگ جهانی کاراته

ستاره کاراته استان قم نخستین مدال خود در سال قبل را از حضور در پیکارهای لیگ جهانی کاراته به میزبانی شهر دوبی کشور امارات کسب کرد، مسابقاتی که در آن مهدی‌زاده ناباورانه یکی از رقابت‌های خود را واگذار کرد و در نهایت به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

دومین برنز کاراته‌کای قم از بازی‌های کشورهای اسلامی

سپس مهدی‌زاده به عنوان تنها نماینده ورزش قم در ترکیب تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران راهی بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی در شهر باکوی آذربایجان شد و در این رقابت‌ها نیز با قبول یک شکست موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز شد تا دومین برنز متوالی را کسب کند.

طلای مهدی‌زاده از کاراته قهرمانی مردان قاره کهن

مهدی‌زاده که در سال‌ 2011 برنز مسابقات قهرمانی آسیا و در سال 2015 طلای پیکارهای آسیایی را در کارنامه داشت، در مسابقات 2017 کاراته قهرمانی مردان قاره کهن در شهر آلماتی قزاقستان با اقتدار تمام حریفان خود را شکست داد و به مقام قهرمانی و نشان طلا رسید.

نایب‌قهرمانی کاراته‌کای قم از بازی‌های جهانی 2017

این کاراته‌کای مطرح سپس در ترکیب تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران به بازی‌های جهانی World Games در شهر ورسلاو لهستان رفت، رقابت‌هایی که در مرداد ماه سال 1396 به انجام رسید و مهدی‌زاده سرانجام با کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره به کار خود پایان داد.

سومین برنز مهدی‌زاده از لیگ جهانی کاراته‌وان

دیگر میدانی که مهدی‌زاده در سال 1396 آن را تجربه کرد، مرحله دیگری از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان بود، در حالی که این مرحله به میزبانی شهر لایپزیک آلمان به انجام رسید و مهدی‌زاده در شهریور ماه با ایستادن روی سکوی سوم به سومین نشان برنز خود در یک سال دست یافت.

قهرمانی مهدی‌زاده در مرحله سوم لیگ جهانی

کاراته‌کای پرافتخار استان قم در آبان ماه سال قبل عضو تیم ملی کاراته ایران در یکی دیگر از مراحل لیگ جهانی کاراته وان در شهر اوکیناوا ژاپن بود و در این رقابت‌ها برابر رقبای مطرح خود به برتری رسید و مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای این رقابت‌ها را به ارمغان آورد، ضمن اینکه در بهمن ماه عنوان پنجمی لیگ جهانی کاراته وان در شهر پاریس فرانسه را به دست آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار