از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه انجام شد؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: طی ایام نوروز ۶۲۶ هزار و ۹۸ مسافر در اماکن اقامتی قم اسکان یافتند که نسبت به سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۸۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ 08 April 2018

به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در بازدید از تأسیسات گردشگری قم اظهار داشت: آمار اسکان مسافران نوروزی در قم نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی سال گذشته که ۳۵۷ هزار و ۷۵۳ مسافر بوده است رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: مسافران نوروزی در قم از امکانات و خدمات اسکان سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس اداره کل آموزش و پرورش قم، کمپ‌های موقت شهرداری قم در بوستان‌های سطح شهر، مهمانسرای مسجد مقدس جمکران، حرم حضرت معصومه(س)، مجتمع یاوران مهدی(عج)، منتظران موعود(ع)، مجتمع نیمه شعبان و زائرسراهای نهادها و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه ۶۸ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی قم مورد استفاده مسافران نوروزی قرار گرفت گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری، ۱۳۸ هزار و ۶۸۸ مسافر در واحدهای اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافتند که این امر نشانگر استفاده از ظرفیت‌های واحدهای اقامتی است.

وی افزود: همچنین آمار اسکان امسال نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی ۲۵ اسفندماه سال ۹۵ تا ۱۳ فروردین‌ماه سال ۹۶ که ۱۰۰ هزار و ۸۲۱ مسافر و زائر بود رشد حدود ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲۸۷ واحد اقامتی شامل ۳۵ واحد هتل، ۲۸ واحد هتل آپارتمان، ۵۸ واحد مهمانپذیر، ۱۶۶ واحد خانه مسافر و ۱۰۰ مجتمع بین راهی و پذیرایی با ۱۲ هزار تخت در قم میزبان مسافران بود.

رضایی با اشاره به رشد ۶۱ درصدی نظارت از مراکز اقامتی در طرح نوروزی خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری، ۶۴۱ مورد بازرسی صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی در سال گذشته که ۳۹۷ مورد بوده است رشد ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال، ۵۵ مورد تذکر و ۲۶ مورد اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری ارائه شد که نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی در سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است که این امر نشانگر کیفی سازی خدمات است.

وی با اشاره به بازدید گردشگران از اماکن تاریخی گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری، ۹۵ هزار و ۴۸ گردشگر داخلی و خارجی از ۱۰ مکان باستانی و موزه‌ای قم بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۹۲ هزار و ۵۳۶ گردشگر بوده است رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: استان قم دارای بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی است که ۱۰ مکان با حضور کارشناسان میراث فرهنگی قم پذیرای گردشگران بود همچنین تور قم گردی رایگان مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار