معاون ميراث فرهنگي مازندران جاذبه هاي طبيعي از قبيل جنگل ، مزارع کلزا و فصل کشت برنج در شاليزارها را فرصتي خوب و مناسب براي مسافران دانست تا از اين بخش جاذبه هاي روستاهاي استان برخوردار شوند .
کد خبر: ۵۸۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳ 25 March 2018

به گزارش تابناک مازندران،  سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، در گفت و گفتگویی اظهار داشت:

چهار میلیون و 109 هزارو 654 نفرگردشگر و مسافر در مازندران اقامت کردند.

 

همچنین معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران از ثبت حدود چهار ميليون نفر شب اقامت مسافران نوروزي در اين استان در کمتر از يک هفته گذشته خبر داد.

مهران حسني روز شنبه گفت که اين تعداد مسافر و گردشگر از 27 اسفند ماه سال گذشته تا پايان روز سوم فروردين در اقامتگاههاي رسمي مازندران سکونت کردند.


وي آمار اقامت مسافران نوروزي در مازندران را هشت درصد بيشتر از مدت مشابه تعطيلات نوروزي گذشته اعلام کرد.
ستاد خدمات سفر نوروزي مازندران امسال حدود 850 هزار نفر شب ظرفيت در اقامتگاههاي رسمي براي مسافران نوروزي آماده کرده بود.


 ثبت 600 هزار اقامت در سکونتگاههاي روستائي
حسني گفت که بسياري از مسافران نوروزي مازندران در يک هفته گذشته روستاها را به عنوان يکي از اصلي ترين مقاصد حضور و اقامت خود انتخاب کردند.


وي گفت : از ابتداي تعطيلات نوروزي تاکنون بيش از 600 هزار نفر شب اقامت در روستاهاي استان ثبت شد که نشانگر شکوفائي جاذبه هاي گردشگري روستائي و بومگردي مازندران براي مسافران و گردشگران است .


معاون ميراث فرهنگي مازندران جاذبه هاي طبيعي از قبيل جنگل ، مزارع کلزا و فصل کشت برنج در شاليزارها را فرصتي خوب و مناسب براي مسافران دانست تا از اين بخش جاذبه هاي روستاهاي استان برخوردار شوند .

مازندران بيش از سه هزار روستا و آبادي دارد که در تعطيلات نوروزي گذشته ميزبان حدود يک ميليون گردشگر بودند.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي مازندران همچنين از 2 هزار و 120 مورد بازديد کارشناسان و بازرسان از تاسيسات ، مجتمع ها و مناطق تفريحي و گردشگري تاريخي و طبيعي استان از ابتداي تعطيلات نوروزي تاکنون خبر داد و گفت که در اين مدت 53 مورد تذکر کتبي به متخلفان داده شد و 54 مورد هم به خاطر ارائه خدمات مطلوب تشويق شدند .


ستاد خدمات سفر مازندران در قالب کميته هاي 12 گانه از 26 اسفند سال گذشته فعاليت خود را آغاز کردند و تا 14 فروردين امسال اين فعاليت ادامه خواهد داشت .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار