خطیب جمعه قم:
مصرف اجناس ایرانی باید به یک ارزش اخلاقی تبدیل شود، مسئولان درتولید و مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشند. باید از کالای ایرانی حمایت‌های لازم از جمله افزایش تولید داخلی، بهبود کیفیت تولیدات داخلی، ارزان کردن و... صورت گیرد. گره زدن اقتصاد کشور به برجام برای اعتلای ایران خیانت است.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 23 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به شعار سال رهبری و سخنان اخیرشان در مورد حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: کالای ایرانی در واقع محصول نهایی و حاصل کار، سرمایه، فعالیت ذهن و ابتکار در کشور می باشد.

امام جمعه قم افزود: استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه به یک ارزش فرهنگی و اخلاقی تبدیل شود که در این زمینه رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند.

وی تصریح کرد: مردم و مسئولین در تولید و مصرف کالای ایرانی باید دارای تعصب و حساسیت باشند و از تولید کالای ایرانی حمایت های گوناگونی صورت بگیرد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: افزایش تولید و بهبود کیفیت از شرایط مهم در تحقق این شعار است؛ مردم نیز بر کیفیت کالا تاکید دارند از طرفی طبق فرمایشات رهبری کالای ایرانی باید منطبق با نیازها و سلیقه های روز باشد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید کالای ایرانی باید به بازار خارجی نیز توجه شود، در این میان ارزان کردن و قابل رقابت شدن کالای ایرانی اهمیت به سزایی دارد.

امام جمعه قم عنوان کرد: الزامات مهمی در استفاده از کالای ایرانی وجود دارد که در این خصوص مدیریت جدی بر واردات چه در بخش دولتی یا خصوصی و مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات کالای غیر ضروری از جمله این الزامات می باشد.

وی گفت: اگر چنین شود دشمن را در جنگ اقتصادی می توان خلع سلاح کرد؛ همچنین الزام مهم دیگر سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بر تولید به جای سوداگری اقتصادی است و تولیدکننده و سرمایه گذار باید بداند که فعالیت او اجری اخروی دارد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باور نداشتن برخی از مدیران به ظرفیت های داخلی بزرگترین چالش کشور به شمار می رود، اظهار داشت: این دسته از مدیران ظرفیت ثروت و امکانات را نمی دانند و یا نمی خواهند از آن استفاده کنند، به ویژه باور جوانان که موتور پیشرفت کشور هستند برای این مدیران سخت است در حالی که ما شعار ما می توانیم را اثبات کرده ایم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: جوانان به نصایح رهبری گوش بسپارند و از برخی از قدرناشناسی‌ها ناامید و دلسرد نشوند و راه را برای تعالی کشور باز کنند.

وی افزود: مانع دوم از دیدگاه مقام معظم رهبری، تنبلی و کم کاری برخی از دست اندرکاران است در حالی که پیشرفت کشور نیازمند به کار پرتوان است، همچنین مانع بعدی اعتماد کردن به نسخه بیگانگان می باشد.

آیت الله سعیدی در این باره توضیح داد: سیاست های جمعیتی غربی ها و یا گره زدن پیشرفت اقتصادی کشور به برجام که سیاستی اشتباه بود یا پیروی از سیاستهای بانک جهانی و یا اسیر شدن در برخی از کنوانسیون ها و معاهدات از جمله این بی اعتمادی ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی به درون زایی در اقتصاد مانع دیگری است؛ تولید ثروت بر پایه فعالیت درونی امکان پذیر است و وام گرفتن از صندوق جهانی مشکل را حل نمی کند.

امام جمعه قم گفت: قبیله گرایی سیاسی و جناحی نیز مانع بعدی در پیشرفت اقتصاد است؛ کار خوب را هر گروهی انجام داد باید آن پذیرفت و تکمیل کرد؛ همچنین مانع بعدی عدم مبارزه جدی با فساد است هر چند تبلیغات در مورد وجود فساد در کشور مبالغه آمیز است و مدیران پاک دست کم نیستند ولی به مبارزه با فساد باید توجه شود.

وی عنوان کرد: مانع دیگر در تعالی اقتصادی وجود عیوب اساسی در سبک زندگی است که متوجه عموم مردم نیز می باشد؛ اشرافی گری و تجمل گرایی و رفاه طلبی از جمله این موارد است که گاهی به طبقات پایین نیز سرازیر شده است.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: در اقتصاد ملی باید متعصبانه و غیرتمندانه عمل کنیم اگر به درستی از ظرفیت ها استفاده شود ایران می تواند جز دوازده کشور برتر جهان قرار بگیرد؛ مسئولین باید در مدیریت ها بیش از این از حضور جوانان استفاده کنند تا مشکلات کشور حل شود غنی سازی ذهن جوانان از غنی سازی هسته ای قوی تر است و دشمن از این مساله عصبانی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود نقشه راه ملت در سال 97 را ترسیم فرمودند و ظرفیت‌ها را بر شمردند اگر چه سیاست اقتصادی بدون نفت سخت است اما امکان پذیر می باشد.

وی گفت: کارکرد مدیران و مسؤولان در خصوص تحقق امنیت، علم و فناوری و توجه به زیرساخت‌ها و حضور 10 میلیون نفر دانش آموخته و 4 میلیون دانشجو و منابع به عنوان ظرفیت ها از جمله فرمایشات رهبری در جهت توسعه و پیشرفت کشور بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: معظم له فرمودند آتش به اختیار فقط به مسائل فرهنگی محدود نمی شود بلکه در همه عرصه‌های علم و عمل در جهت پیشرفت باید بدان توجه داشت.

وی گفت: رهبری در سخنان اخیر به خباثت آمریکا نیز اشاره داشتند؛ جمهوری اسلامی پرچم عزت را در منطقه به اهتزاز درآورده و آمریکا و اسرائیل و سعودی ها از این عزت شکست سختی خورده اند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: حضور ایران در منطقه به درخواست دولت و ملت ها می باشد و کمک های ایران دارای توجیه عقلایی است؛ همچنین رهبری فرمودند همه مشکلات کشور قابل حل است و مشکلی که کلیدش در دست دشمن باشد نداریم ؛ 40 سالگی دوران پختگی انقلاب است و دوران پیری نمی باشد باید بدانیم جوانان امید کشورهستند و با امید کشور را اداره می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار