مسئول دفتر مدیریت حرم مطهر از خدمت رسانی 8000خادم افتخاری و 178خادم رسمی در حرم مطهر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 22 March 2018

 

به گزارش تابناک قم،مجتبی احمدی عنوان کرد: هم اکنون 8000خادم افتخاری و 178خادم رسمی در 4 اداره مشغول خدمت رسانی به زائرین کریمه اهل بیت(س) هستند؛ از این تعداد 4200خادم افتخاری و 156خادم رسمی آقا و 3800خادم افتخاری و 22خادم رسمی خانم هستند.

وی با بیان اینکه اداره خدمات و اماکن، مسئولیت رواق ها، فضاهای مسقف، اطراف ضریح، گل آرایی و تزئینات حرم مطهر را بر عهده دارد، عنوان کرد: در این اداره به صورت هفتگی حدود 500 خادم در بخش تنظیف و تطهیر، 50خادم تخصصی در بخش فرش، 100خادم در بخش روشنایی مشغول به فعالیت هستند، همچنین 15خادم نیز مسئولیت گل آرایی را دارند که روزهای دوشنبه و پنج شنبه، گل های بالای ضریح مطهر را تعویض می‌کنند.

مسئول دفتر مدیریت حرم مطهر ادامه داد: یکی دیگر از بخش های اداره خدمات و اماکن، رختشورخانه است که 80نفر مشغول در این بخش هستند و وظیفه شستشو و اتو کردن چادر بانوان را برعهده دارند؛ این چادر ها در ورودی های اطراف حرم به بانوان به صورت امانی داده می‌شود.

فعالیت 18کفشداری و 8 امانتداری در حرم مطهر

وی اظهار داشت: بخش دیگری که خادمین در آن مشغول خدمت رسانی هستند، اداره خدمات زائر است؛ در این اداره تمام خدماتی که مستقیما با زائر ارتباط دارد، ارائه می‌شود؛ 18 کفشداری با ظرفیت 7000جفت کفش یکی از خدمات این اداره است که 1000خادم افتخاری در سه شیفت مشغول ارائه خدمات در این بخش هستند.

احمدی تصریح کرد: همچنین 8امانتداری فعال در حرم وجود دارد که اشیاء و اقلامی که زائرین امکان ورود آن‌ها را به حرم مطهر ندارند، نگهداری ‌‌می‌شود؛ 2دفتر امانتداری اشیاء قیمتی و واحد اشیاء پیدا شده، از دیگر خدمات این اداره است که 400خادم به صورت هفتگی در آن مشغول هستند.

خدمت رسانی 6خودرو زائربر به سالمندان

وی بیان کرد: 600 خادم در این اداره وظیفه خدمت رسانی با صندلی چرخدار را به سالمندان دارند و 4ایستگاه تحویل صندلی چرخدار نیز وجود دارد؛ همچنین 6خودرو زائر بر نیز سالمندان و افراد دارای معلولیت را از میدان بزرگ امام خمینی(ره) به درب یک منتقل می‌کند؛ تعدادی خودرو زائر بر نیز به تازگی خریداری شده است که با آماده سازی خط های بعدی، به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد.

حضور 100خادم مسلط به سه زبان در دفتر اشخاص گمشده

مسئول دفتر مدیریت حرم مطهر افزود: بخش جدید دفتر اشخاص گمشده در 3 دفتر شبستان امام خمینی(ره)، صحن امام رضا(ع) و رواق خواهران راه اندازی شده است و 100خادم که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی مسلط هستند، در این بخش حضور دارند تا بتوانند خدمت رسانی بهتری داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار