رئیس اداره مدیریت راه های قم:
رئیس اداره مدیریت راه های قم گفت: از 24 اسفندماه، آغاز طرح نوروزی تا ساعت 24 روز 29اسفند ماه 96، یک میلیون و 13 هزار و 151 دستگاه خودرو وارد این استان شده است.
کد خبر: ۵۸۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ 22 March 2018

به گزارش تابناک قم،جواد شاکری افزود: در 6 روز نخست اجرای طرح نوروزی ، تعداد ورود وسایل نقلیه ورودی به استان 13 درصد و تعداد وسایل نقلیه ورودی وسایل نقلیه به شهرستان قم 4 درصد نسبت به مدت مشابه نسبت به سال 95 افزایش یافته است.

وی با اشاره به ثبت رکورد ورود 87 هزار دستگاه وسیله نقلیه در محور آزاد راه تهران به قم در شب تحویل سال نو ادامه داد: تاکنون آزادراه تهران- قم، قم- کاشان و نیز آزادراه ساوه-سلفچگان پرترددترین محورهای مواصلاتی استان بوده که حجم زیادی از ورودی و خروجی وسائل نقلیه از این محورها ثبت شده است.

یک پهپاد و 86 دوربین جاده های مواصلاتی استان را رصد می کنند

وی با بیان اینکه برای نخستین بار از پهپاد برای کنترل وضعیت ترافیکی در قم استفاده می شود گفت: به صورت روزانه وضعیت ترافیکی آزادراه قم- تهران، قم- کاشان و محور کمربندی قم- اراک به شعاع 10 کیلومتر توسط یک فروند پهپاد از ارتفاع 60 متری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شاکری محورهای ذکر شده را مهمترین و پر ترددترین جاده های شریانی استان قم دانست و ادامه داد: 29 اسفند ماه شاهد ترافیک سنگین در این محورها بودیم که این امر موجب شده تا برای نظارت بهتر بر این راه های مواصلاتی از تکنولوژی پهپاد استفاده شود.

شاکری، قدرت عملیاتی بالا و ارسال زنده تصاویر را از ویژگی های استفاده از پهپاد برای پایش ترافیکی دانست و افزود: تصاویر پهپادهای بکارگیری شده به صورت زنده در مرکز کنترل ترافیک استان دریافت و آخرین وضعیت محورهای مهم مواصلاتی و ترافیک موجود در راه ها اقدام های مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی درادامه با اشاره به استفاده از 86 دوربین نظارتی و ثبت تخلف برای پایش راه های مواصلاتی استان گفت: 21 دوربین نظارتی و 65 دوربین ثبت تخلف محورهای اصلی مواصلاتی استان را نظارت می کند.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.

قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار