معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برپایی نمایشگاهی در نوروز در صحن جامع فاطمی با عنوان بهشت بانو در قالب 45 غرفه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 21 March 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام صفر فلاحی اظهار کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از مهمترین اعتاب جهان اسلام در حوزه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) رسالتی سنگین بر عهده دارد بنابراین به طور ویژه برای ایام نوروز با رویکرد فرهنگی فعالیت می‌شود و دامنه فعالیت‌ها گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد این است که همه زائران از فیوضات معنوی این مکان مقدس استفاده کنند گفت: جلسات روخوانی، روانخوانی، پاسخ به سؤالات دینی، اعتقادی و محافل با محوریت اهل بیت(ع) برای سنین مختلف برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حوزه فرهنگی گسترده است و سالی بیش از 3 هزار مراسم در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار می‌شود گفت: فضایی ایجاد شده که افراد در طول تعطیلات در همه فضاهای حرم حضرت معصومه(س) از برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال برنامه‌هایی برای آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود و برنامه‌ها برای نوجوانان، کودکان و خانواده‌ها با محوریت مسائل اجتماعی در دستور کار است. دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی و عبادی نیز فعال است و کارشناسان در غرفه‌های ویژه به سؤالات اعتقادی خانواده‌ها و جوانان پاسخ می‌دهند.

فلاحی با اشاره به ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان خواهر و برادر گفت: محور و هدف این است که آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند. به همین منظور کارگاه‌هایی برای خانواده‌ها برگزار می‌شود تا مهارت زندگی آنها افزایش پیدا کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف گفت: نمایشگاه دائمی در ضلع شرقی حرم در کنار پارکینگ برپا شده و عرضه متبرکات آستان مقدس و معرفی زندگانی فاطمه معصومه(س) انجام می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاهی در نوروز در صحن جامع فاطمی با عنوان بهشت بانو خبر داد و افزود: این نمایشگاه 45 غرفه دارد که برنامه‌های متنوع ویژه کودک و نوجوان در آن برگزار می‌شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در قالب پویش کتاب، مسابقه، آشنایی با فضای مجازی و نقاشی، میز مشاوره و کارگاه حجاب و عفاف و آشنایی با مسائل اقتصاد مقاومتی و معرفی سوغات فرهنگی برای زائران در این نمایشگاه در دستور کار است.

وی ادامه داد: تعدادی از غرفه‌ها به میراث فرهنگی و هنرهای اسلامی اختصاص پیدا کرده که در قم نیز قدمت فراوانی دارد و در تونل پرواز با موضوع ترویج ایثار و شهادت روایتگری می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی و کسانی که در حوزه سبک زندگی اسلامی و ایرانی کار کردند غرفه‌هایی به آنها اختصاص پیدا کرده و کارشناس به صورت چهره به چهره در آنها فعالیت دارند و همچنین کارگاه‌های حجاب و عفاف برگزار می‌شود و کارشناس به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به موزه آستان مقدس حضرت معصومه گفت: این موزه در کنار آستان مقدس یکی از گنجینه‌های جهان اسلام است و زائران با گنجینه‌ها و میراث فرهنگی در این موزه آشنا می‌شوند.

فلاحی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: فراهم کردن زمینه برای کسانی که اشتغال دارند تا به تولیدات ملی بپردازند از جمله فعالیت‌ها است بنابراین می‌توان بیان کرد آستان مقدس از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه آستان مقدس دارای اراضی موقوفه است عنوان کرد: در این اراضی در زمینه تولید فعالیت شود و به شهادت کسانی که در حوزه کشاورزی و آب و خاک کار می‌کنند آستان مقدس در بخش کشاورزی موفق عمل کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار