مدیرکل امنیتی استانداری قم گفت:کمیته پیشگیری از سرقت یکی از مهم‌ترین امور و اقداماتی بوده که برای سال جدید در نظر گرفته‌شده تا از طریق این کمیته میزان سرقت‌های خرد در استان را کاهش دهد.
کد خبر: ۵۸۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 20 March 2018

به گزارش تابناک قم، حسین امیری قمی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تمهیداتی امنیتی ویژه‌ای برای ایام نوروز در استان دیده‌شده است.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته امنیت استان در ایام عید نوروز افزود: پس از تشکیل کمیته امنیتی استان، چندین کمیته در زیرمجموعه این کمیته تشکیل‌شده تا مباحث پیرامونی امنیت در استان را رصد و دنبال کند و بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

مدیرکل امنیتی استانداری قم با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت در استان، گفت: کمیته پیشگیری از سرقت یکی از مهم‌ترین امور و اقداماتی بوده که برای سال جدید در نظر گرفته‌شده تا از طریق این کمیته میزان سرقت‌های خرد در استان را کاهش دهد.

امیری قمی با بالا دانستن آمار سرقت خرد در استان به‌ویژه در ایام نوروز خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد سرقت‌های خرد در استان قم در نوروز 96، 21درصد نسبت به میانگین مشابه سال قبل افزایش پیداکرده است که به‌هیچ‌وجه زیبنده شهری مانند قم نیست.

وی با تأکید بر مهم‌ترین عوامل افزایش سرقت‌های خرد در استان قم در ایام نوروز ادامه داد: بی‌توجهی مالکین و عدم رعایت هشدارهای امنیتی مهم‌ترین دلیل و عامل در افزایش سرقت‌های خرد در ایام نوروز بوده که باید مسافران در این زمینه دقت‌های بیشتری به خرج دهند.

مدیرکل امنیتی استانداری قم تصریح کرد: برای مقابله و کاهش میزان سرقت و مشکلاتی از این قبیل در تمام ورودی‌های شهر قم، کتابچه‌ها و برنوشته‌های تبلیغاتی و هشداردهنده در اختیار رانندگان قرار داده می‌شود تا فهم درستی از رعایت موازین ایمنی در بین خانواده‌ها ایجاد شود.

امیری قمی ابراز کرد: وضعیت ترافیکی و عبور و مرور به شهر قم در حدفاصل 10 کیلومتری شهر قم کاملاً تحت نظارت و پایش بوده و بر مبنای آن نیز تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد، عوامل گشت انتظامی در ایام نوروز بر دامنه فعالیت‌های خود در پارک‌ها، بوستان‌ها و مدارس استان خواهند افزود.

وی با اشاره به اهمیت مقوله امنیت در استان تأکید کرد: گشت‌های کنترل امنیت در ایام نوروز در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران برای رفاه حال مسافران ورودی به شهر قم بیشتر می‌شود، همچنین ایست‌های بازرسی اضطراری نیز در صورت نیاز آماده انجام‌وظیفه خواهند بود.

مدیرکل امنیتی استانداری قم با هشدار به خانواده‌های استان در مراقبت از خانه و اموال خود در ایام عید نوروز تأکید کرد: تدابیر ویژه‌ای در محلات استان برای جلوگیری از سرقت منازل به خاطر افزایش آمار مسافرت در ایام نوروز اندیشیده شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار