در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان قم بر آمورش های صحیح در هویت دهی جوانان تأکید و از وجود برخی مشکلات هویتی در بین جوانان هشدار داده شد.
کد خبر: ۵۸۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵ 20 March 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد ساماندهی جوانان با حضور سید مهدی صادقی استاندار، رضا سیار فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف استانی در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اهمیت دانشگاه در شکل‌دهی هویت جوانان اظهار داشت: باید حمایت‌های لازم از دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان صورت گیرد تا روند فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در روال بهتری قرار گیرد.

بهرام خوشنویسان با انتقاد از اعتبارات اندک فرهنگی دانشگاه‌های استان، افزود: متأسفانه حجم اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها در حدی نبوده که بتوان با آن‌ها کارهای زیر بنایی در عرصه فرهنگ انجام داده و بسترسازی‌های لازم را ایجاد کرد.

وی تأثیر دانشگاه‌ها در هویت بخشی دینی و ملی جوانان را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مهم‌ترین و حساس‌ترین نهادها برای هویت دهی به جوانان بوده که شایسته بوده طرح‌ها و برنامه‌هایی برای حمایت‌های لازم از آن‌ها در بین دستگاه‌های استانی دیده شود.

هویت معضل اصلی جوانان استان است

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه، ابراز کرد: هویت مهم‌ترین معضلی بوده که درزمینهٔ جوانان وجود دارد که اگر این بخش از هویت دینی جوانان شکل گیرد بخش مهمی از مشکلات جوانان و جامعه برطرف می‌شود.

عطالدین قاسمی با تأکید بر اهمیت پاسخگویی به سؤالات اساسی جوانان در طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی، تصریح کرد: باید در طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان مبحث عدالت سنجیده شده تا سؤالات و مشکلات جوانان درزمینهٔ عدالت و تبعیض برطرف شود، باید به سؤالات اساسی جوانان در حوزه‌های مختلف سیاسی و جاری با منطق درست پاسخ داد.

وی تأکید کرد: مبحث آزادی و مسائل پیرامون این مقوله باید در طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان سنجیده شود تا بسترسازی‌های لازم را برای شادی و تفریحات سالم جوانان ایجاد کرده و از بیشتر کردن محدودیت‌های موجود در این زمینه پرهیز شود.

طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان جامعیت لازم را ندارد

فرماندار قم نیز در این جلسه، با انتقاد از نحوه تدوین طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در استان قم، خاطرنشان کرد: این طرح غیرواقعی و غیر اجرایی است و نمی‌تواند در مسئله ساماندهی هویت جوانان اثرگذار باشد.

رضا سیار با تأکید بر ضرورت اصلاح در طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی و جوانان در قم، تصریح کرد: بسیاری از نهادهای تأثیرگذار در حوزه جوانان در این طرح مغفول مانده و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده‌ای نشده بنابراین باید تغییراتی اصولی در این طرح ایجاد شود.

وی ابراز کرد: طرح‌هایی را در استان در درباره جوانان شکل می‌گیرد باید چتری باشد که همه را در برگرفته و مشمول همه افراد شود تا اصل مسئله فرهنگ‌سازی در قالب آموزش‌های بعدی به جوانان منتقل و نهادینه‌سازی شود.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: در هیئت اندیشه‌ورز نخبگان استان صرفاً بخشی از جوانان استان قرار دارند و نمی‌توان از این ظرفیت برای زیر بخش‌های مختلف استفاده کرد، باید هیئت‌های اندیشه‌ورز مختلفی در بخش‌های مختلف تشکیل‌شده و راهکارهای خود را به هیئت اندیشه‌ورز مرکزی ارائه دهد.

استاندار قم نیز با انتقاد از نحوه تدوین و اجرای طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در استان قم خاطرنشان کرد: با این طرحی که در استان قم تدوین و اجراشده شاید بتوان بخشی از هویت‌های دینی و ملی جوانان را تقویت کرد اما این طرح جامعیت آن را ندارد که بتوان با آن به هویت دهی جوانان پرداخت و باورهای دینی و ملی عمیقی در بین جوانان ایجاد کرد.

سید مهدی صادقی با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه‌ها و طرح‌هایی جامع در هویت دهی جوانان استان، ابراز کرد: باید نوعی اصلاح‌پذیری در شکل‌دهی هویت در بین جوانان استان انجام داد تا از این طریق بتوان بخشی از هویت‌های دینی و ملی جوانان را تقویت یا به شکل‌پذیری هویت دینی و ملی جوانان کمک کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار